نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 10:00

بهره برداری از یک مرغداری هوشمند در کدکن

رییس مرکز جهاد کشاورزی کدکن از بهره برداری یک واحد مرغداری هوشمند با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خبرداد.

عباس عباسیان، رئیس مرکز جهاد کشاورزی کدکن در گفت وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه اظهار کرد: یک واحد مرغداری در روستای بُرس بخش کدکن توسط بخش خصوصی و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان و با ظرفیت ۲۰ هزار قطعه جوجه مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: کار احداث این مرغداری در سال گذشته انجام و امسال نیز هوشمند سازی آن که شامل کنترل دما ، توزیع دان و آب ، کنترل رطوبت ، تهویه و ... انجام شد.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی کدکن با بیان اینکه کل واحد های مرغداری بخش کدکن تعداد ۲۲ واحد می باشد ، گفت : مرغداری های این منطقه در یک دوره دو ماهه حدود ۴۵۰ هزار قطعه می توانند جوجه ریزی داشته باشند.

وی افزود: همچنین بخش کدکن ظرفیت تولید حدود ۵ هزار تن مرغ در هر سال را دارا است که این مقدار به شهرستان های تربت حیدریه و مشهد مقدس ارسال و توزیع می شود.

 عباسیان اضافه کرد: هوشمند سازی مرغداری ، ضمن صرفه جویی در هزینه ها باعث جلوگیری از تلفات در مرغداری ها را به همراه خواهد داشت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1645367

مهمترین اخبار ایران و جهان: