نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 18:15

افزایش 30 درصدی سربازان مجروح اوکراینی

رئیس یک بیمارستان بزرگ در اوکراین سه‌شنبه گفت این مرکز در چند هفته اخیر شاهد افزایش 30 درصدی سربازان مجروح بوده که بسیاری از آن‌ها دچار معلولیت و فلج مادام‌العمر می‌شوند.

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ «روزانه بین ۴۰ تا ۱۰۰ سرباز اوکراینی با جراحات شدید در اینجا بستری می‌شوند و بین ۵۰ تا ۱۰۰ عملیات جراحی در هر ۲۴ انجام می‌شود که اغلب این جراحی‌ها قطع عضو است»، این اظهارات دکتر سرگئی ریژنکو، رئیس بیمارستان Mechnikov در دنیپر، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین مراکز جراحی در اوکراین است. 

ریژنکو سه‌شنبه در مصاحبه با شبکه ای‌بی‌سی گفت پزشکان این بیمارستان که در فاصله چند ساعتی از میدان جنگ قرار دارد، از آغاز درگیری‌ها با روسیه در فوریه ۲۰۲۲، روی حدود ۳۰۰۰ سرباز ارتش اوکراین عمل قطع عضو انجام داده‌اند. 

دولت اوکراین آمار رسمی تعداد کل نیروهایی که از نزدیک به دو سال قبل (آغاز جنگ) کشته یا زخمی شده‌اند را منتشر نکرده است؛ با این حال، دادستان کل سابق اوکراین یوری لوتسنکو در مصاحبه اخیر با رسانه‌های این کشور گفت مقامات باید صادقانه اذعان کنند که ۵۰۰ هزار نیرو (معادل ۲۵ لشکر کامل) را از آغاز درگیری‌ها از دست داده‌اند و نرخ تلفات ماهانه حدود ۳۰ هزار نفر است.

ای‌بی‌سی در گزارش خود با استناد به سربازان اوکراینی که نامشان فاش نشده، دلیل افزایش تعداد مجروحان را مزایایی خواند که نیروهای روس از آن برخوردار هستند، از جمله «برتری در تعداد و انواع پهپادهای مرگبار و همچنین فناوری بهتر برای مقابله با پهپادهای اوکراینی و انبارهای بزرگ مهمات».

در چنین شرایطی و در حالی که بودجه نظامی آمریکا برای اوکراین روبه اتمام است، مقام‌های اوکراینی همچنین هشدار داده‌اند از ذخایر گلوله‌های توپخانه این کشور که مهم‌ترین مهمات در جنگ است چیز زیادی باقی نمانده است.

فرمانده سابق ارتش ایالات متحده در اروپا بن هاجز درباره روند جنگ در سال ۲۰۲۴ معتقد است «روسیه فاقد توانایی برای غلبه بر اوکراین است و هر کاری که می‌تواند انجام خواهد داد تا آنچه را که در حال حاضر تصرف کرده (۱۸ درصد خاک اوکراین) حفظ و از زمان برای تقویت دفاع خود استفاده کند و در عین حال  امیدوار به قطع حمایت غرب از کی‌یف است».

باربارا زانچتا از گروه مطالعات جنگ کالج کینگ لندن اما چشم‌انداز پایان جنگ را برای طرف اوکراینی تاریک و پوتین را در مقایسه با سال قبل از نظر سیاسی قوی‌تر می‌داند. وی گفت که «با تردید در جبهه غرب که روسیه را تقویت می‌کند و در غیاب یک کودتا یا عارضه‌ای که منجر به مرگ پوتین شود، تنها نتیجه قابل پیش‌بینی پایان جنگ از طریق مذاکره خواهد بود».

مقام‌های روس اگرچه می‌گویند برای مذاکرات با هدف پایان دادن به درگیری آمادگی دارند، اما تاکید می‌کنند هر گونه مذاکره‌ای باید در راستای تحقق اهداف عملیات نظامی ویژه این کشور باشد. 

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1633623

مهمترین اخبار ایران و جهان: