نیوز سیتی!
07 دی 1402 - 19:50

سند راهبردی و عملیاتی شهرستان کازرون بازبینی شود

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس ، کازرون را جزء پنج شهرستان نمونه گردشگری استان برشمرد و افزود: هرچه زودتر سند راهبردی و سند عملیاتی شهرستان بازبینی و به نگارش مجدد درآید.

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، محمد فرخ زاده که به مناسبت روز کازرون در مراسم یادواره شهدای کربلای ۴ در این شهرستان شرکت کرده بود، از کار ارزشمند مردم کازرون در پاسداشت یاد و خاطره رشادت های به یادگار مانده از بزرگ مردان این خطه تقدیر کرد و گفت: این همایش عظیم در پاسداشت مردان بزرگ این خطه به عنوان یک حماسه ماندگار در طول تاریخ از شما به یادگار خواهد ماند.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق علیه‌السلام افزود: همواره ایرانیان الگویی برای جهانیان بوده و خواهند بود و شهدا با اعتقاد به صیانت از خاک و سرزمین و جانفشانی برای وطن و آرمان‌های آن سابقه طولانی در رشادت‌ داشته اند.

به اعتقاد معاون استاندار فارس کشورهایی در جهان تاریخ سازی می‌کنند که کمتر از ۲۰۰ سال از تشکیل آن‌ها می گذرد و این در حالیست که ما از تاریخی غنی در این خطه زرخیز برخورداریم، اما آنطور که باید آن را به دیگران معرفی نکردیم و باید فرمان مقام معظم رهبری درباره کتیبه سنگی زانو زدن پادشاه یونانی در مقابل ایرانیان در کازرون محقق شود.

وی به بیان رهبری اشاره کرد که می فرمایند در کشور یونان از تمام دنیا گردشگر دعوت می‌کنند و به توریست های خود یک زمین خالی نشان می‌دهند که اینجا محل شکست ایرانیان است، اما یک نماد سنگی در شهر کازرون وجود دارد که پادشاه یونانی در مقابل ایران زانو می‌زنند و لازم است درباره این اثر تاریخی کار موثر پژوهشی بین المللی انجام شود و رشادت های ایرانیان در طول تاریخ و داشته های ارزشمند سرزمینمان به نسل جوان منتقل شود.

معاون استاندار فارس همچنین افزود: اتحاد، یکپارچگی، مودت و ایران متحد و منسجم همچنین حضور موثر مردم در لحظات سرنوشت ساز کشور، این پیام را به دنیا مخابره می‌کند که کشور ما قابل نفوذ نیست و درباره این مساله باید با جهاد تبیین مواضع را روشن و رسانه ای کنیم.

معاون استاندار فارس در بخش دیگری از سفر خود در نشست با فعالان بخش خصوصی و مسئولین شهرستان کازرون، فرصت های گردشگری و زیارتی کازرون را برشمرد و تاکید کرد گل نرگس کازرون یکی از این جاذبه های ارزشمند طبیعی است و کشورهای دیگر از صنعت گل و زنجیره ارزش آن و همچنین فرآوری آن درآمد بالایی دارند و فارس از این مهم بی بهره است و همچنان خام فروشی به یک فرهنگ تبدیل شده که لازم است از این فرصت استفاده بیشتری کند و آن را به دنیا با تبلیغات درست معرفی نماید.

او آموزش و فرهنگ سازی مردم در حوزه گردشگری را در تحقق و توسعه این صنعت اقدام ضروری دانست و افزود: کازرون می‌تواند نمونه آموزش های گردشگری در شهرستان های فارس شود.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1619267

مهمترین اخبار ایران و جهان: