نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 20:38

ورود سامانه بارشی سرد به خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه بارشی سرد از سمت غرب و شمال‌غرب وارد استان خوزستان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از هواشناسی خوزستان، محمد سبزه‌زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان درباره وضعیت هوای استان در روز‌های آینده اظهار کرد: براساس نقشه‌های پیش یابی، از امروز تا صبح فردا، پنج‌شنبه ۱۲ بهمن‌ماه در شهر‌های مرتفع شمال شرقی، شرقی، شمالی و ارتفاعات استان احتمال بارش‌های پراکنده وجود دارد.

وی افزود: در بقیه مناطق به ویژه راه‌های مواصلاتی، احتمال مه یا مه رقیق صبحگاهی و شامگاهی دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: از اواسط پنج‌شنبه سامانه بارشی سردی از سمت غرب و شمال‌غرب، استان خوزستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: به تدریج تا اوایل روز شنبه ۱۴ بهمن ماه در اغلب نقاط خوزستان سبب رگبار و رعدوبرق، وزش باد متوسط تا شدید و تندباد‌های لحظه ای، ریزش هوای سرد، یخبندان سطح زمین، بارش برف در شهر‌های مرتفع و ارتفاعات استان خواهد شد و احتمال بارش تگرگ در برخی از نقاط وجود دارد.

سبزه‌زاری عنوان کرد: شدت بارش‌ها را در مناطق شمالی، شمال‌شرقی، شرقی و ارتفاعات استان شاهد خواهیم بود و در بقیه مناطق به صورت پراکنده و نقطه‌ای پیش بینی می‌شود.

وی گفت: شمال خلیج فارس در این مدت مواج است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اضافه کرد: در شبانه روز اخیر حداکثر دما در استان در امیدیه ۲۴.۸ درجه سانتی‌گراد و حداقل دما در دهدز  ۴.۴ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

سبزه‌زاری خاطرنشان کرد: در این مدت حداقل دما در اهواز ۱۱.۵ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دما ۲۱.۷ سانتی‌گراد ثبت شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1656267

مهمترین اخبار ایران و جهان: