نیوز سیتی!
12 بهمن 1402 - 11:41

بالغ بر ۷۰ پروژه در دهه فجر در اردستان به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار اردستان گفت: در ایام دهه فجر، بالغ بر ۷۰ پروژه در حوزه‌های مختلف عمرانی و خدماتی شهرستان اردستان با اعتباری بالغ بر ۲۴۴ میلیارد تومان به بهره‌‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، سید محمد هادی احمدی‌طبا، فرماندار اردستان در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: رسانه جایگاه بسیار مهمی دارد و باید حقیقت توسط رسانه‌ها بیان شده همچنین امیدآفرینی نیز در جامعه ایجاد شود چرا که امروزه با جنگ‌های مختلف حوزه رسانه و جنگ نرم مواجه هستیم که عملیات طوفان الاقصی یک نمونه آن است.

وی افزود: عملیات طوفان الاقصی یک رویداد بزرگ در جهان است که ضرورت دارد در شهرستان اردستان، رسانه‌ها بر روی این مسائل و موضوعات مربوط فلسطین باید کار کرده و تولید محتوا کنند چرا که این مسائل مورد تاکید رهبری قرار دارد.

احمدی‌طبا خاطرنشان کرد: در ایام دهه فجر، تعداد ‌۷۳ پروژه در حوزه‌های مختلف عمرانی، خدماتی، مخابرات، سلامت و گردشگری با اعتباری بالغ بر ۲۴۴ میلیارد تومان به بهره‌‌برداری می‌رسد که مرکز جامع سلامت روستای نیسیان با اعتبار چهار میلیارد و ۲۰۰ ‌‌میلیون تومان و استخر آبشار اردستان از جمله این پروژه‌ها خواهد بود.

فرماندار اردستان تصریح کرد: پروژه استخر آبشار اردستان با بودجه دو و نیم میلیارد تومان بودجه مصوب سفر ریاست جمهوری به استان و بالغ بر یک میلیارد تومان نیز تخصیص بودجه توسط نماینده شهرستان و در مجموع با اعتباری بالغ بر چهار و نیم میلیارد تومان آماده افتتاح است که در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: خانه تاریخی حکیم اردستان حدود چهار و نیم میلیارد تومان بودجه برای تکمیل و مرمت آن تخصیص یافت که به عنوان بازارچه صنایع و کارگاه آموزش صنایع دستی مورد استفاده قرار گرفته و به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

فرماندار اردستان ادامه داد: برای موضوع راه و جاده‌های اردستان حدود ۱۵۸ میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا کرد همچنین در حوزه آبرسانی در برخی روستاها از جمله کیسار، پنج و نظایر آن با همکاری مردم و مسؤولان، منبع آب ایجاد شد و شبکه آبرسانی روستای مار نیز اصلاح شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه شهرداری اردستان خدمات و اقدامات قابل توجهی در سطح شهر در حال انجام است که همکاری و همراهی فرمانداری شهرستان و استانداری نیز در این خصوص با شهرداری وجود دارد و اکنون کارهای مدیریت شهری سریع‌تر در حال انجام است. 

احمدی‌طبا تصریح کرد‌: در حوزه مسکن، پروژه مسکن کریمان شهر زواره شروع شده، الحاق زمین برای اردستان و نقشه‌های تفکیکی انجام شده همچنین موضوع الحاق زمین برای زواره نیز در دستورکار قرار دارد و پروژه مسکن کریمان در مرحله نازک کاری است که امید می‌رود تا پایان سال جاری یک اتفاق خوب را در این حوزه شاهد باشیم.

فرماندار اردستان بیان کرد: وام پروژه مسکن کریمان اردستان در حال آماده‌سازی است و به نظر می‌رسد که تا پایان بهمن ماه به ازای هر واحد مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات واریز شود و برای پروژه اردستان موضوع دیوارکشی شروع شده است.

وی یادآور شد: در موضوع انتخابات، مهم است که رعایت قانون انجام شود و باید برای مشارکت حداکثری و حضور پرشور مردم در انتخابات برنامه‌ریزی شود چرا که حضور حداکثری از مولفه‌های مهم است که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد.

پایان پیام/۶۳۱۳۵
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1656767

مهمترین اخبار ایران و جهان: