نیوز سیتی!
17 فروردین 1403 - 15:23

فنلاند گذرگاه‌های مرزی با روسیه را به مدت نامحدود می‌بندد

دولت فنلاند اعلام کرده که برای مقابله با هجوم مهاجران بستن گذرگاه های زمینی خود با روسیه را به مدت نامحدود تمدید می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، دولت فنلاند روز پنجشنبه اعلام کرد که بستن گذرگاه‌های مرزی زمینی خود با روسیه را به طور «نامحدود» تمدید می‌کند.

به این ترتیب دولت هلسینکی اعلام کرد: فنلاند می‌خواهد مرز خود با روسیه را برای مدت نامحدود بسته نگه دارد. این تصمیم تا اطلاع ثانوی به قوت خود باقی خواهد ماند، اما نه بیشتر از زمان لازم. در این بیانیه آمده است: علاوه بر این، «گذرگاه‌های مرزی دریایی در هاپاسااری، بندر نویجاما و سانتیو از 15 آوریل به روی کشتی‌های تفریحی بسته خواهند شد» تا از «سرایت مهاجرت ابزاری به ترافیک دریایی جلوگیری شود».

فنلاند در اواسط دسامبر به دلیل افزایش سریع مهاجرت، مرز 1340 کیلومتری خود با روسیه را بست. هلسینکی مسکو را به قاچاق عمدی افراد به مرز برای ایجاد بحران مهاجرت در فنلاند متهم می‌کند. روسیه این اتهامات را رد می‌کند. فنلاند چندین بار بسته شدن مرزها را تمدید کرده است، آخرین تمدید در 14 آوریل به پایان می رسید.

بر این اساس از 15 آوریل، درخواست پناهندگی فقط در گذرگاه‌های مرزی دریایی یا فرودگاهی غیر از موارد ذکر شده قابل ارائه است.

به گفته مقامات فنلاند، باز کردن مرز می‌تواند تهدیدی برای امنیت ملی و نظم عمومی باشد. ماری رانتانن، وزیر کشور فنلاند توضیح داد: «ما تا به حال چیزی ندیدیم که ما را به این نتیجه برساند که وضعیت به طور قابل توجهی تغییر کرده است. به گفته او، صدها یا احتمالاً هزاران نفر در سمت روسیه در مرز باقی مانده اند.

فنلاند در آوریل 2023 به ناتو پیوست. این کشور شمال اروپا در نتیجه جنگ روسیه علیه اوکراین که در فوریه 2022 آغاز شد، برای الحاق به این ائتلاف نظامی درخواست کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پایان سال گذشته گفت که فنلاند و روسیه قبلا "هیچ مناقشه‌ای" نداشته‌اند و همه مسائل سرزمینی "از مدت‌ها قبل حل شده است". وی تاکید کرد: پیوستن فنلاند به ناتو اکنون "مشکلاتی" ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1695267

مهمترین اخبار ایران و جهان: