نیوز سیتی!
18 فروردین 1403 - 11:59

هشدار گوترش درباره استفاده مخرب اسرائیل از هوش مصنوعی در غزه

دبیرکل سازمان ملل با ابراز نگرانی شدید درباره استفاده رژیم صهیونیستی از هوش مصنوعی به عنوان ابزاری برای شناسایی اهداف غیرنظامی و کشتار بیشتر مردم غزه اعلام کرد که هوش مصنوعی نباید در خدمت امور مخرب از جمله جنگ به کار برود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بعد از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر استفاده رژیم صهیونیستی از هوش مصنوعی برای شناسایی اهداف غیرنظامی در غزه و حمله به آنها، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد امروز اعلام کرد که من به شدت نگران گزارش‌هایی هستم که نشان می‌دهد ارتش اسرائیل از هوش مصنوعی به عنوان ابزاری برای شناسایی اهداف به ویژه در مناطق مسکونی پرجمعیت غزه استفاده می‌کند؛ مسئله‌ای که منجر به افزایش میزان تلفات در صفوف غیرنظامیان شده است.

گوترش در یک بیانیه مطبوعاتی تاکید کرد که هوش مصنوعی باید به عنوان نیرویی در جهت امور مفید و منافع جهان مورد استفاده قرار بگیرد، نه اینکه ابزاری برای جنگ‌افروزی در سطح گسترده یا کتمان حقایق و مسئولیت‌ها در این زمینه باشد. من سال‌هاست که درباره تبدیل شدن هوش مصنوعی به سلاح هشدار داده‌ام و اینکه هوش مصنوعی نقش و اراده انسانی را محدود کند و به چالش بکشد.

پیش از این وبسایت مجله «972+» تحقیقی را منتشر کرده بود که بر اساس آن، ارتش اسرائیل مجاز به گسترش بمباران اهداف غیرنظامی و کاهش محدودیت‌های مربوط به جلوگیری از تلفات غیرنظامی بوده و از هوش مصنوعی برای شناسایی بیشتر اهداف غیرنظامی استفاده کرده که منجر به وقوع خونین ترین جنگ در غزه شده است.

در این گزارش آمده است که ارتش اسرائیل از هوش مصنوعی برای افزایش بانک اهداف غیرنظامی خود در غزه استفاده می‌کند که تلفات در میان غیرنظامیان را افزایش می‌دهد و این اهداف شامل منازل مسکونی و زیرساخت‌ها و ساختمان‌های دولتی غزه می‌شود. درواقع هدف از این کار آسیب زدن به جامعه مدنی غزه بوده و اسرائیل می‌خواهد با افزایش هرچه بیشتر تلفات غیرنظامیان، مردم غزه را وادار به تحت فشار قرار دادن حماس کند.

بر اساس این گزارش، ارتش اسرائیل با استفاده از هوش مصنوعی حتی در فاصله کمی قبل از حمله می‌تواند اطمینان حاصل کند که چه تعداد غیرنظامی قرار است در این حمله کشته شوند. یکی از افسران اطلاعاتی سابق ارتش صهیونیستی اذعان می‌کند که استفاده از سیستم هوش مصنوعی کار یک «کارخانه ترور جمعی» را برای ارتش اسرائیل انجام می‌دهد و این ارتش را قادر می‌سازد تا حملات گسترده‌ای به اهداف غیرنظامی از جمله منازل مسکونی انجام دهد.

از طرف دیگر روزنامه عبری هاآرتص اخیرا در گزارشی فاش کرد که ارتش اسرائیل عامدانه غیرنظامیان غیرمسلح فلسطینی در نوار غزه را هدف قرار داده‌ است؛ با وجود اینکه می‌دانست آنها هیچ خطری ندارند و هیچ تهدیدی از جانب آنها متوجه نیروهای اسرائیلی نیست.

این رسانه صهیونیستی فاش کرد که ارتش اسرائیل، فلسطینی‌هایی را که حتی دستشان به سلاح نخورده بود را به اتهام خرابکاری مورد هدف قرار داده و به قتل رساند. یکی از افسران ذخیره ارتش اسرائیل می‌گوید که ارتش اسرائیل به هر فردی که توسط نیروهای آن در داخل منطقه جنگی کشته شود لقب «تروریست» و «خرابکار» می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1695523

مهمترین اخبار ایران و جهان: