نیوز سیتی!
05 بهمن 1402 - 00:38

مراسم‌اعتکاف در۷۵ مسجد شهرستان نیشابور برگزار می شود

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیشابور گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مراسم معنوی اعتکاف امسال در ۷۵ مسجد در شهرهای اقماری، مراکز بخش‌ها و روستاهای نیشابور برگزار می شود.

حجت‌الاسلام عبدالرحمن یداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: ۹۰۰ خواهر و ۴۰۰ برادر در مسجد جامع، ۱۴۰ خواهر و ۶۰ برادر در مسجد نبی‌اکرم، همچنین در مسجد الهادی ۵۰ خواهر و ۳۰ برادر و در مسجدامیرالمومنین  ویژه خواهران حدود ۱۵۰ خواهر برای شرکت در مراسم اعتکاف ثبت‌نام کردند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیشابور افزود: در مسجد محمدبن عبدالله ۷۰ برادر و ۱۱۰ خواهر، مسجدامام حسین(ع) شهرک ۹۵ برادر و ۱۳۰ خواهر، مسجد امام حسین(ع) بلوارجهاد ۳۰ برادر و ۵۰ خواهر، ۲۵۰ دختران دانش آموز در مسجد قدس، ۱۵۰ دانش آموز پسر در مسجد چهارده معصوم و نیز ۵۰ خواهر و ۳۰ برادر در مسجد نینوا در مراسم اعتکاف شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: در شهرهای اقماری و مراکز بخش‌ها و روستاها با محوریت ائمه جمعه و روحانیون مستقر ۷۵مسجد با جمعیت تقریبی ۳۰۰۰ نفر سنت نبوی اعتکاف را برگزار می‌کنند.

حجت‌الاسلام یداللهی بیان کرد: مراسم معنوی اعتکاف در مساجد با حضور مبلغین، مداحان و قاریان و نیز برنامه‌های فرهنگی، دعاهای وارده، محفل انس با قرآن، حلقه‌های معرفتی و بصیرتی،  مرثیه خوانی، گفتمان‌های دینی وجلسات پرسش و پاسخ رفع شبهات برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1648923

مهمترین اخبار ایران و جهان: