نیوز سیتی!
10 دی 1402 - 09:00

بیش از ۷۶ میلیون دلار کالا از طریق مرزهای کرمانشاه وارد ایران شده است

ناظر گمرکات استان کرمانشاه، از افزایش ۱۲ درصدی ارزش و رشد ۸ درصدی وزن کالاهای صادراتی از گمرکات استان کرمانشاه در 9 ماهه سال‌جاری خبر داد.

علی اصغرعباس‌زاده، ناظرگمرکات استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: در ۹ ماهه سال‌جاری ۲ میلیارد و ۲۶۲ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۸۹۶ دلار کالا به وزن ۵ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۴۲۱ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: این میزان صادرات کالا در ۹ ماهه سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۱۲ درصد و از حیث وزن رشدی ۸ درصدی داشته است.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن‌آلات،کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار ،سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف و... عنوان کرد.

وی در ادامه اشاره‌ای نیز به آمار ۹ ماهه واردات گمرکات استان داشت و بیان کرد: در ۹ ماهه سپری شده از سال ۱۴۰۲ در مجموع ۷۶ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۲۳۰ دلار کالا به وزن ۱۱ هزار و ۳۷۴ تن از طریق گمرکات کرمانشاه، شوشمی، شیخ‌صله و پرویزخان وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۴ درصد و از حیث وزن ۲ درصد کاهش داشته است.

وی عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را پرایمری ریفرمر، دستگاه تولید لبنیات و دیزل ژنراتور، سایبان باغبانی،کاتالیست تری اتیل آلومینیوم،کو پلی اتیل ونیل ستات، الیاف فیبر نوری، قطعات کوره القایی و... عنوان کرد. 

پایان پیام/پ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1621367

مهمترین اخبار ایران و جهان: