نیوز سیتی!
25 آذر 1402 - 16:17

هوای همدان برای همه گروه‌ها ناسالم است

هوای همدان امروز 25 آذرماه برای همه گروه‌ها ناسالم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، هوای همدان امروز ۲۵ آذرماه برای همه گروه‌ها ناسالم است.

توصیه‌های بهداشتی گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در کاهش آثار زیانبار آلودگی هوا بدین شرح است:

تا حد امکان از خروج غیر ضرور از منزل و تردد در هوای آزاد و معابر شهری خودداری کنید.

هرگونه فعالیت بدنی مثل پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در هوای آلوده منجر به آسیب جدی به سیستم تنفسی می‌شود، بنابراین لازم است از هر گونه فعالیت بدنی در هوای آزاد خودداری شود.

 کودکان، خانم‌های باردار، سالمندان، بیماران آسمی، افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی دارند باید از حضور در سطح شهر و هوای آزاد خودداری کنید.

در صورت استفاده از خودروی شخصی، شیشه‌های خودرو را بالا بکشید و تهویه خودرو را در حالت گردش هوای داخل قرار دهید تا هوای آلوده وارد کابین خودرو نشود.

در صورتی که به ضرورت از منزل خارج می‌شوید، جهت جلوگیری از استنشاق هوای آلوده حتماً از ماسک مناسب استفاده نمایید.                           

 کارکنانی که به واسطه شغلی بیشتر در معرض گرد و غبار قرار دارند ( پاکبان‌ها و ماموران پلیس) حتما از وسایل حفاظت فردی مناسب استفاده کنند.

 از مصرف سیگار و قلیان جدا خودداری شود و مصرف شیر، ماست کم‌چرب، میوه و سبزیجات تازه و مایعات را برای کاهش اثرات آلاینده‌های هوا افزایش دهید.

لازم است پنجره‌های مشرف به هوای آزاد، بسته نگه داشته شوند، در صورت مواجهه با تنگی نفس و هرگونه ناراحتی قلبی- عروقی، سریعاً به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی یا بیمارستان مراجعه کنید.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1606623

مهمترین اخبار ایران و جهان: