نیوز سیتی!
06 آذر 1402 - 13:07

آخرین جزییات ورود 791 واگن چینی اعلام شد

شهردار تهران در خصوص جزییات ورود 791 واگن چینی گفت: طراحی این واگن‌ها از قبل آغاز شده تا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

به گزارش خبرنگار فارس،  شهردارتهران علیرضا زاکانی درباره آخرین وضعیت خرید هزار دستگاه اتوبوس ۱۲ متری و هزار دستگاه اتوبوس ۱۸ متری با سوخت پاک، گفت: در حال حاضر در مرحله انتخاب شرکت‌های تولیدکننده و انتخاب نوع اتوبوس‌ها هستیم.  

شهردار تهران همچنین تصریح کرد: ما در سفر به چین از پنج شرکت تولیدکننده بازدید داشتیم. سه شرکت تولیدکننده اتوبوس، یک شرکت تولیدکننده وَن و دیگری تولیدکننده سواری بود.

وی با بیان اینکه برای انتخاب اتوبوس‌های جدید تهران منحصر به این پیشنهادات باقی نمانده و در حال بررسی دیگر پیشنهادات نیز هستیم؛ یادآور شد: یک تیم کاری برای نهایی کردن مذاکرات از چین وارد ایران شده است. تلاش می‌کنیم تا در روزهای آینده با اعمال نظر کارشناسی، انتخاب اتوبوس‌ها نهایی شود.

زاکانی درباره تأمین اعتبارات ارزی خرید این اتوبوس‌ها نیز بیان داشت: امیدواریم مدل تأمین مالی موردنیاز نیز با کمک و مصوبات بانک مرکزی به نتیجه برسد و در آینده نزدیک بتوانیم اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و ون‌های برقی جدید را در سطح شهر ببینیم.

شهردار تهران درخصوص آخرین وضعیت تأمین ۷۹۱ دستگاه واگن مترو توسط طرف چینی نیز گفت: طراحی این واگن‌ها از یک سال گذشته دنبال شد تا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود. به این ترتیب توانستیم زمان تولید اولین سری از واگن‌ها را با موافقت طرفین از ۲۳ ماه به حدود یک‌سال کاهش دهیم. همان‌طور که قبلاً اعلام شد سال آینده اولین رام‌ وارد تهران می‌شود.

وی در خاتمه تصریح کرد: در حال حاضر قرارداد تولید واگن‌ها وارد مرحله اجرایی شده و براساس متن قرارداد، باید اولین رام‌ کامل قطار در زمان مقرر به تهران تحویل داده شود.
پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1586123

مهمترین اخبار ایران و جهان: