نیوز سیتی!
27 آبان 1402 - 14:51

«پیامبر و شترهایش» به زبان ترکی ترجمه و در کشور ترکیه به چاپ رسید

کتاب «پیامبر و شترهایش» اثری برای آشنایی کودکان و نوجوانان با سیره و رفتار پیامبر اسلام(ص) به قلم «هدا حشمتیان» از انتشارات کتاب جمکران است که توسط نشر حکیمانه به زبان ترکی ترجمه و در کشور ترکیه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «پیامبر و شترهایش» اثری برای آشنایی کودکان و نوجوانان با سیره و رفتار پیامبر اسلام(ص) به قلم «هدا حشمتیان» از انتشارات کتاب جمکران، توسط نشر حکیمانه به زبان ترکی ترجمه و در کشور ترکیه منتشر شد.

حضرت محمد(ص) پیامبر رحمت است. «رحمة للعالمین» رحمتی برای عالمیان و این عالمیان شامل تمامی موجودات جهان از انسان و جنیان تا گیاه و حیوان و اشیا و موجودات دیگر جهان می‌شود. پیامبر(ص) مبعوث شد تا هریک از این موجودات در جایگاه عادلانه خودش قرار بگیرد و رفتاری محترمانه را تجربه کند و حقوقش ادا بشود.

حقوق حیوانات هم از حقوقی است که در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد و اگر چه خدا عالم را مسخر انسان اشرف مخلوقات کرده، ادای حقوق دیگر موجودات را هم برعهده انسان گذاشته است و رفتار و تعامل پیامبر با حیوانات بهترین الگوست برای چگونگی رفتار با آن‌ها.

هدا حشمتیان در کتاب «پیامبر و شترهایش» رفتار پیامبر(ص) را با شترها در قالب داستان‌هایی شیرین و کودکانه برای مخاطب کودک نوشته است تا ضمن آشنایی با حقوق حیوانات با بخشی از سیره پیامبر مهربانی‌ها آشنا بشوند.

این کتاب با تصویرگری اعظم واضحی مقدم در ۵۲ صفحه را انتشارات کتاب جمکران منتشر کرده است و اکنون به زبان ترکی ترجمه شده و انتشارات حکیمانه در کشور ترکیه آن را منتشر شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1576467

مهمترین اخبار ایران و جهان: