نیوز سیتی!
10 آبان 1402 - 14:04

از خادمی حرم شاهچراغ تا همدردی راستین با کودکان غزه

«راستین اسلامی» کوچک‌ترین جانباز ایران در حادثه حرم شاهچراغ است که این روزها با کودکان مظلوم غزه همدردی می‌کند.

خبرگزاری فارس ـ اراک؛ «راستین اسلامی» مجروح ۲ساله و کوچک‌ترین جانباز حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) است که سال گذشته همین ایام در بیمارستان نمازی شیراز با کوله‌باری از درد بر شانه‌های نحیفش جراحت‌های ناشی از تیر خصم دشمن را تحمل می‌کرد.

  راستین اسلامی در حالی که به همراه پدر، مادر، برادر، پدربزرگ و مادربزرگش راهی سفر شیراز شده بود، در حادثه خونین چهارم آبان حرم شاهچراغ(ع) از ناحیه پهلو و روده  مصدوم شد و چهار بار بدن نحیفش تحت عمل جراحی قرار گرفت.

در آن حادثه تلخ  یک تیر از پهلوی راستین وارد و از پهلوی دیگر او خارج شده بود و یک تیر هم به روده بزرگش اصابت کرده بود، در آن شرایط ترس و دلهره اور  علی اصغر مختاری یکی از بازاریان قدیمی شیراز در نخستین لحظات این حادثه در حرم شاهچراغ (ع) حضور یافته بود، به محض دیدن وضعیت راستین بلافاصله او را به بیمارستان نمازی رساند  وناجی جان وی شد.

 

از 4 آبان تا 2 آذرماه ۱۴۰۱ راستین پس از سپری کردن 83 روز تلخ و دردآور از بیمارستان مرخص شد و امروز به عنوان کوچک‌ترین جانباز حادثه شاهچراغ شناخته می‌شود.

پس از این حادثه پدر بزرگ و مادربزرگ راستین برای ادای نذر سلامتی او، خادم افتخاری حرم شاهچراغ شده و به همراه خانواده راستین ماهی یک بار راهی حرم مطهر می‌شوند.

 راستین این روزها با کودکان غزه هم درد است و خود را در غم آنها شریک می‌داند.

 

 

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1557723

مهمترین اخبار ایران و جهان: