نیوز سیتی!
30 آذر 1402 - 00:46

مجموعه نمایشی درباره شهید همدانی ساخته می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم تولید آثار نمایشی با موضوع شهدا تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که یاد و خاطره شهدا باید با ساخت و تولید آثار فرهنگی و هنری تداوم داشته باشد و تولید این آثار باید 100 برابر شود در همین راستا خوشبختانه خانواده شهید همدانی نیز موافقت خود را با تولید مجموعه نمایشی اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدمهدی اسماعیلی امشب در یادواره سردار شهید حاج حسین همدانی و شهدای همدانی های مقیم قم در سالن همایش های مدرسه امام موسی کاظم(ع) اظهار کرد: شهید همدانی شخصیتی ویژه و برجسته‌ای هستند، ایشان یکی از بزرگترین و مهم‌ترین فرماندهان دفاع مقدس بودند که زحمات طاقت‌فرسایی را متحمل شدند.

وی ادامه داد: شهید همدانی سال‌ها در پی شهادت بودند و همواره خدمت به اسلام و کشور را در اولویت امورات زندگی خود قرار داده بودند اما خداوند این طور مقدر کرده بود که ایشان در دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) به درجه رفیع نائل شود.

اسماعیلی با اشاره به ویژگی های شخصیتی این سردار بزرگوار خاطرنشان کرد: شهید همدانی، یک شخصیت عالی مقام بود که به دغدغه های مردم علی‌الخصوص مشکلات اقتصادی مردم و افزایش سطح رفاه آنها توجه ویژه‌ای می‌کرد و در این راه متحمل رنج‌ها و مرارت هایی شدند اما در این مسیر ذره کوتاه نیامدند و به مسیر خود ادامه دادند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما در زندگی خود به شهید همدانی‌ها نیازمندیم چرا که شهدای ما با عنایت به آیه وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ، در کنار انبیا و اهل‌بیت از متنعمین هستند؛ شهید همدانی در بزم ملکوتی همراه با رفقای شهید خود همچون شهید سلیمانی، شهید شوشتری، شهید زین‌الدین و شهدای والا مقام حضور دارد.

اسماعیلی با اشاره شهادت این شهید بزرگوار خاطرنشان کرد: شهید همدانی در کتاب مهتاب خیّن می‌گوید من تعجب می‌کنم چرا شهید نمی‌شوم چرا که متعدد در نبردها حضور یافته و مجروح هم شدم اما از این برکت بی نصیب ماندم تا آنکه فهمیدم مادرم راضی به این امر نبوده و دعای ایشان جلوی این امر را در دوران دفاع مقدس گرفته بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برخی فعالیت های مهم ایشان اظهار کرد: این شهید بزرگوار نقش مهمی در تأسیس لشکر ۲۷محمد رسول الله درکنار شهید متوسلیان و شهید شهبازی ایفا کردند، ایشان در جریانات فتنه ها به حمایت از امام و انقلاب برخاستند کمااینکه هنوز هم برخی به علت دفاع ایشان از ولایت کینه به دل دارند.

وی با اشاره نقش سردار همدانی در جریانات سوریه تصریح کرد: در جریانات سوریه و حضور ایشان در مناطق جنگی باید به کتاب خداحافظ سالار که از زبان همسر محترم ایشان نقل شده اشاره کرد و حضور این شهید را حتی زمانی که مسلحین تا داخل کاخ ریاست جمهوری سوریه نفوذ کرده بودند ملاحظه و درک کرد؛ این شهید بزرگوار همراه همسر و فرزندان خود در چند قدمی این واقعه حضور داشتند و باید جوانان ما بخوانند و بدانند که چگونه شد که سوریه حفظ شد و جبهه مقاومت به این قدرت رسید.

اسماعیلی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند اگر جلوی این جریان تکفیری در سوریه گرفته نشود باید شاهد حضور آن‌ها در کوچه های یزد، اصفهان و شاید همدان باشیم، این شهیدان رفتند و ایستادند تا این امر محقق نشود و جلوی کفر از همان سوریه گرفته شود.

 اسماعیلی با تاکید بر لزوم تولید آثار نمایشی با موضوع شهدا تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که یاد و خاطره شهدا باید با ساخت و تولید آثار فرهنگی و هنری تداوم داشته باشد و تولید این آثار باید 100 برابر شود در همین راستا خوشبختانه خانواده شهید همدانی نیز موافقت خود را با تولید مجموعه نمایشی اعلام کردند.

پایان پیام/78038

منبع: فارس
شناسه خبر: 1611267

مهمترین اخبار ایران و جهان: