نیوز سیتی!
02 آذر 1402 - 12:23

وزیر اقتصاد وعده داد: حمایت تسهیلاتی از صنایع دارویی کشور

وزیر اقتصاد با اشاره به حمایت تسهیلاتی از صنایع دارویی کشور هم برای سرمایه در گردش و هم سرمایه‌گذاری جدید گفت: با افتتاح سرم سازی تبریز بیش از ۵۰ درصد سرم مورد نیاز کشور در استان آذربایجان شرقی تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی صبح امروز  در جریان افتتاح سرم سازی دانا در تبریز در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: بزرگترین هلدینگ داروسازی کشور که تحت مدیریت بانک ملی ایران است امروز موفق شد با هدف کاهش وابستگی صنعت سلامت محور کشور ما به واردات سرم، خط تولید خود را با ظرفیت ۴۰ میلیون بطری افتتاح کند.

وی افزود:  کاهش وابستگی به واردات سرم موجب شده که فقط در استان آذربایجان شرقی از امروز بیش از ۵۰ درصد تولید سرم کشور را تولید کند.

در سال گذشته هلدینگ دارویی ذیل بانک ملی قریب ۲ هزار میلیارد تومان و برای امسال همین میزان تسهیلات در نظر گرفته شده که ظرف هفته‌های آینده مصوبه آن توسط هیات مدیره بانک ملی ابلاغ می‌شود و امیدواریم هم برای مساله سرمایه در گردش بخش دارویی و هم ایجاد تاسیسات و سرمایه گذاری جدید، تسهیلات لازم را داشته باشیم که کمک به پیشرفت صنعت دارویی ایران داشته باشیم.

پایان پیام/60027

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1582023

مهمترین اخبار ایران و جهان: