نیوز سیتی!
02 آذر 1402 - 01:04

برگزاری چهارمین کنفرانس بین‌المللی صیانت از منابع طبیعی در اردبیل

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: چهارمین کنفرانس بین المللی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست و پنجمین همایش ملی جنگل با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، رئیس انجمن علمی جنگل‌بانی ایران و اساتید و دانشجویان در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی شامگاه گذشته در چهارمین کنفرانس بین‌المللی صیانت از منابع طبیعی و محیط‌زیست که در سالن جلسات دانشگاه محقق برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه محقق اردبیلی دارای ۴۰۰ نفر اعضای هیئت علمی، و ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانشجوی داخلی و یک هزار و ۴۰۰ دانشجوی خارجی است و در رتبه‌بندی ISC در رتبه ۱۷ قرار دارد و در رتبه‌بندی اخیر شانگهای در سه حوزه حائز رتبه عالی شده است.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی و محیط زیست بخش بزرگی از زندگی ما است، افزود: ما روزانه با چالش‌های متفاوتی، از یک طرف با تخریب منابع طبیعی و محیط زیست و از طرف دیگر با انقراض برخی از حیوانات و گونه‌های گیاهی مواجه هستیم که نگرانی‌هایی را به وجود آورده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه محیط زیست تاثیر مستقیمی بر اقتصاد ما دارد، گفت: اگر ما محیط زیست سالمی داشته باشیم می‌توانیم از صنعت اکو توریسم استفاده بهینه‌ای کنیم و اقتصاد بهتری را در این زمینه کسب کنیم. و ضروری است به دنبال راهکارها و روش‌هایی باشیم.

پذیرش ۲۹۶ مقاله برای چهارمین کنفرانس بین المللی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست

علیرضا قنبری، رئیس چهارمین کنفرانس بین‌المللی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست اظهار کرد: این کنفرانس در ۱۴ محور و در تمام موارد مورد نیاز در منابع طبیعی و محیط زیست مطرح شده است.

وی ادامه داد: تعداد ۳۱۰ مقاله برای این کنفرانس ارائه شد که از بین آن‌ها ۲۹۶ مقاله پذیرفته شد.

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی افزود: حامیان کنفرانس بسیاری از دانشگاه‌های مطرح کشور، اداره کل حفاظت محیط زیست استان، منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی است.

قنبری با بیان اینکه جایگاه منابع طبیعی در کشورهای منطقه در جایگاه مناسبی قرار دارد، تصریح کرد: کشور ما در بین کشورهای جنوب غرب آسیا از لحاظ سطح مساحت جنگل مقام اول را دارد.

وی به ضرورت های حفظ منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی و شرایط نامساعد زمانی و مکانی، نیاز به توجه خاصی برای حفظ منابع طبیعی دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1581723

مهمترین اخبار ایران و جهان: