نیوز سیتی!
13 آذر 1402 - 18:12

سنگ یادبود «علامه مدنی شیرازی» در حرم شاهچراغ(ع) رونمایی می‌شود

معاون توسعه و منابع انسانی حرم مطهر شاهچراغ(ع) از رونمایی سنگ یادبود «علامه مدنی شیرازی» همزمان با بزرگداشت این عالم وارسته در جوار حرم احمد بن موسی(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا صحرائیان صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: آئین بزرگداشت شخصیت و تبیین آرا و آثار «سیدعلی‌خان مدنی شیرازی» بهمن ماه امسال در آستان مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) برگزار می‌شود. 

معاون توسعه و منابع انسانی حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) با اشاره به اینکه این علامه از تبار خاندان بزرگی از علمای شیراز و فارس بوده است، افزود: علامه مدنی شیرازی پس از زندگی طولانی در حجاز و هند سال‌های پایانی عمر خود را در شیراز به سر برده و پس از رحلت در جوار مزار احمدبن موسی شاه‌چراغ (ع) به خاک سپرده شده است. 

وی با اشاره به اینکه در بازسازی حرم شاه‌چراغ (ع) در دهه ۵۰ هجری نشانی از قبر شریف ایشان باقی نمانده است، عنوان کرد: آرزوی علاقه‌مندان و خاندان ایشان تعیین نماد و نشانه‌ای از این عالم شریف در حرم شاهچراغ (ع) است. 

صحرائیان از تهیه سنگ یادبود علامه مدنی شیرازی خبر داد و گفت: این سنگ یادبود در فضای بالاسر حرم احمدبن موسی (ع) قرار می‌گیرد و امکان زیارت برای گروه بانوان و آقایان نیز وجود دارد. 

وی خاطرنشان کرد: این سنگ یادبود همزمان با برنامه بزرگداشت علامه مدنی شیرازی در روز ۲۶ بهمن نصب می‌شود.

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1593867

مهمترین اخبار ایران و جهان: