نیوز سیتی!
14 آذر 1402 - 14:16

صدور 200 مجوز تحقیق و توسعه برای واحدهای تولیدی در زنجان

رئیس اتاق بازرگانی زنجان از صدور حدود 200 مجوز واحد تحقیق و توسعه در استان برای واحدهای صنعتی خبر داد و گفت: بعد از بررسی‌های انجام شده مشخص شد که حدود 20 تا 30 واحد از این مجوزهای صادر شده فعال هستند و از وجود این واحدها به صورت اجرایی استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، صمد یوسفی اصل، رئیس اتاق بازرگانی زنجان پیش از ظهر امروز در جلسه شرایط پذیرش طرح‌های منطبق با مفاد آئین‌نامه اجرایی بند «ب» و «ت» ماده 11 قانون جهش تولید دانش‌بنیان که با حضور محسن افشارچی استاندار زنجان در اداره امور مالیاتی استان برگزار شد، با تاکید بر خوب‌بودن قانون جهش تولید به دلیل سوق نگاه‌ها به موضوع دانش‌بنیان که در راستای تاکید بر اهمیت موضوع انجام می‌شود، اظهار کرد: نگاه حمایتی این قانون هم قابل‌توجه است.
رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اذعان به فاصله موجود بین واحدهای تولیدی با واحدهای دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها افزود: اشکال موجود در این حوزه نبود واحد تحقیق و توسعه در واحدهای تولیدی است که می‌تواند حلقه اتصال بین کارخانه‌ها و واحدهای علمی، اجرایی و قانون‌گذار باشد.
وی از صدور حدود 200 مجوز واحد تحقیق و توسعه در استان برای واحدهای صنعتی خبر داد و تصریح کرد: بعد از بررسی‌های انجام شده مشخص شد که حدود 20 تا 30 واحد از این مجوزهای صادر شده فعال هستند و از وجود این واحدها به‌صورت اجرایی استفاده می‌کنند.
یوسفی‌اصل به برنامه‌ریزی برای تشکیل هسته مرکزی برای واحدهای تحقیق و توسعه در واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: هدف از این اقدام کمک به فعال‌سازی واحدهای تحقیق و توسعه پروانه‌دار است که علت آن افزایش توان برقراری ارتباطات و همچنین کمک به واحد مالی برای بهره‌مندی از مزایای قوانین مصوب است.
رئیس اتاق بازرگانی زنجان تاکید کرد: همه باید دست در دست هم برای بهره‌مندی از مزایای قانون جهش تولید دانش‌بنیان در استان تلاش کنیم تا عایدی آن سهم مردم همین مردم شود.
پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1594767

مهمترین اخبار ایران و جهان: