نیوز سیتی!
29 آبان 1402 - 08:30

خبر خوب| شکوه و اقتدار دفاعی ایران در نمایشگاه «از ایده تا محصول تمام‌ایرانی»

امروز هم از ابراز همدردی و دادخواهی برای حمایت از کودکان مظلوم غزه می‌گوییم، از خدمت خالصانه دولتمردان و پیروزی تیم فوتسال ناشنوایان در کنار آخرین دستاورد‌های نیروی هوافضا برای شکوه و اقتدار ایران. حُسن ختام هم پای درسی از مکتب عاشقان به مقصد رسیده می‌نشینیم.

گروه خبر خوب: چند وقتی است از صبح که چشم باز می‌کنیم خواسته یا ناخواسته پای درس مقاومت می‌نشینیم و مادرانه‌ها و پدرانه هایی بی‌بدیل را به چشم می‌بینیم. قلب‌هایمان به درد می آید و دست‌هایمان به امید استجابت به آسمان بلند می‌شود. خداوند مهربان در سوره مبارکه انشراح می‌فرمایند:«إِنَّ مَعَ ٱلۡعُسۡرِ یُسۡرٗا ؛ در دل هر سختی آسانی است» و این همان امیدی است که روزهای تلخ را برایمان شیرین می‌کند. در هفته‌ای که به‌نام کتاب است و بهانه‌ای برای ذکر خیر این یار مهربان، سرآغاز این بسته از خبرهای خوب پاییزی هم کلامی باشد از رهبرمان درباره اهمیت کتاب و کتابخوانی:«هرچه ما پیش برویم، احتیاج ما به کتاب بیشتر خواهد شد. این که کسی تصور کند با پدید آمدن وسائل ارتباط جمعىِ جدید و نوظهور، کتاب منزوی خواهد شد، خطاست. کتاب روزبه‌روز در جامعه‌ بشری اهمیت بیشتری پیدا می کند. ابزارهای نوظهور مهمترین هنرشان این است که مضمون کتاب ها و محتوای کتاب ها و خود کتاب ها را راحت و آسان منتقل کنند. هیچ چیزی جای کتاب را نمی گیرد.»

نمایشگاهی که نشان از عزم و ایمان داد

*از ایده تا محصول تمام ایرانی

روزهای وابستگی ایران را به یاد دارید؟ زمانی‌که یک کشور مصرف‌کننده بودیم با نشان جهان سومی بودن .

از احساس غرور ملی و سربلندی و افتخارتان بگویید، حالا که رهبر انقلاب با تماشای پیشرفت صنعت دفاعی کشورمان لبخند رضایت بر لب دارد و ایمان و علم را معجزه این پیشرفت می‌داند؛«با حضور رهبر انقلاب در نمایشگاه هوا فضای سپاه از موشک کروز هایپرسونیک «فتاح ۲»، سامانه پدافندی متحرک «مهران» و سامانه ارتقاء یافته «۹ دی» و هم‌چنین پهپاد «شاهد ۱۴۷» رونمایی شد. در این نمایشگاه که شامل بخش‌های موشکی، پهپادی، پدافندی و فضایی بود، دستاوردهای جدید و به‌روز شده دانشمندان و متخصصان جوان نیروی هوافضای سپاه پاسداران تحت عنوان «از ایده تا محصولِ تمام ایرانی» به نمایش گذاشته شد.آخرین اقدامات و پیشرفت‌ها در حوزه موشک ماهواره‌بر و ارسال ماهواره به فضا بخش دیگری از این نمایشگاه بود.» یک پیشرفت فوق‌العاده که به قول  رهبرمان نتیجه نیازسنجی صحیح و تمرکز علمی و تحقیقاتی بر نیازهاست. نمایشگاهی که نشان از عزم و ایمان دارد. ابتکار و نوآوری از جمله ویژگی‌های آن است و پیشرفتش سریع و مطلوب، اما نباید به این سطح راضی بود و این شتاب را کاهش داد.

*قیام برای اشک های کودکان غزه

این روزها همه جا پرشده از صدای مظلومیت مردم بی‌پناه فلسطین. ضجه‌های مادران و کودکان زجر کشیده و بغض‌های فروخورده و اشک‌های بی‌صدای پدرانی که تا آخرین نفس می‌ایستند تا ستون خانواده بمانند. صدایی که آن‌قدر بلند است که هیچ گوش شنوا و چشم بینایی نمی‌تواند آن را منکر شود. شاید آن روز که ایران اسلامی از آزادی سرزمین اشغالی می‌گفت و با زنده نگه‌داشتن فریادهای ظلم ستیزانه در روز قدس، پرچم آزادی را امیدوارانه بالا نگه می‌ داشت، دنیا پیش خود فکر می‌کرد که این یک خیال واهی است. اما انگار این روزها همه باور کرده اند که سکوت در برابر ظلم، تر و خشک را با هم خواهد سوزاند. انگار هر روزمان قدس شده و پرچم فلسطین مظلوم در تمام کشورهای دنیا به اهتزاز درآمده است. سرآغاز این هفته قیامی سراسری بود. قیام یک دنیا برای آزادی قدس شریف و پاک کردن اشک‌های کودکانی مظلوم .

*خدمتی خالصانه

لباس خدمت را که به تن می‌کنی باید مرام و مسلکت هم بوی مهرورزی و دغدغه‌مندی بدهد. اما از حرف تا عمل یک دنیا راه است. خوش به سعادت مردانی که مردانه پای گفتن حرف‌ها و پوشاندن جامه عمل به آن‌ها می‌ایستند تا با خدمتی خالصانه هم عزیز خداوند باشند و هم قدرشناسی خود را به ولی نعمتانشان نشان دهند. پیرمرد کم توان شهرکردی با صندلی چرخدارش به استقبال رئیس‌جمهور رفته بود که یک وقت ملاقات خصوصی از طرف رئیس جمهور دلش را حسابی  شاد کرد. به امید موفقیت خدمتگزاران و شادی دل ولی نعمتان.

تیم فوتسال ناشنوایان ایرانی طنین افتخار ایران را به گوش جهان رساند

*این پرچم پر افتخار هرگز از اهتزاز باز نخواهد ایستاد

 عزت‌نفس، غیرت، پشتکار، ایمان و ... که باشد آدمیزاد جز نیمه پر لیوان را نمی‌بیند و ایستادن بر سکوی قهرمانی برایش مثل آب خوردن آسان و شدنی است؛ «تیم فوتسال ایران قهرمان جهان شد. در آخرین روز از رقابت‌های فوتسال قهرمانی ناشنوایان جهان در برزیل، تیم ملی فوتسال ایران در مصاف سوئد به برتری رسید و بر سکوی قهرمانی این رقابت‌ها ایستاد.» این پرچم پر افتخار هرگز از اهتزاز باز نخواهد ایستاد، همه جا و همیشه.

 دلهای شکسته و دست های کوچکی که عجیب مستجاب الدعوة اند

*مراقب چشم های تر و دل های ترک خورده باشیم
کلام آخر هم از مردی ساده‌زیست و اهل دل که ترک یک گناه او را به مقامی والا رساند و صاحب کراماتی بی‌نظیر کرد:«شخصی دچار مشکلی می‌شود و گره‌ای بزرگ در کارش می‌افتد. هر چه می‌کند مشکل حل نمی‌شود. مستأصل و درمانده به سراغ مرحوم شیخ رجبعلی خیاط می‌رود و از او برای حل مشکلش کمک می‌خواهد. شیخ می گوید: خجالت نمی کشی!؟  چهار سال است شوهر خواهرت از دنیا رفته، یک مرتبه هم به خواهرت و بچه هایش سر نزده ای، انتظار داری کارت هم پیچ نخورد؟! تا نروی و رضایت آنها را جلب نکنی، مشکلت حل نمی شود. بعد از شنیدن صحبت پیرمرد بلافاصله به منزل خواهر می رود. وقتی در می زند، خواهر همراه چند فرزند رنج دیده اش در را باز می کند و با تعجب می گوید چطور شده بعد از چهار سال آمده ای؟ با شرمندگی تمام سعی می‌کند رضایت خواهر و فرزندان او را جلب کند و با همین نسخه شفابخش گره ای بزرگ از کار او باز می‌شود. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «وَبِالْوَالِدَیْنِ إِحْسَاناً وَذِی الْقُرْبَى»؛ و به پدر و مادر و خویشاوندان نیکی کنید.»

*خوش خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. 

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. 

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1578267

مهمترین اخبار ایران و جهان: