نیوز سیتی!
28 آبان 1402 - 18:39

نان کامل با حمایت ویژه دولت در سفره مردم قرار می‌گیرد

مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی استان البرز گفت: زیرساخت‌های لازم برای تولید نان کامل باید در استان فراهم و قیمت آرد و نان کامل باید اصلاح شود. نانوایی هایی که آرد کامل می‌خرند و نان کامل می‌پزند باید حمایت شوند.‌

به گزارش خبرگزاری فارس در کرج، محمد مجرد، مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان البرز در همایش نان‌ کامل، نان سالم که پیش‌از ظهر امروز در موسسه تحقیقات اصلاح نهال و بذر  برگزار شد، هدف از برگزاری این همایش را همراه کردن حوزه‌ها و دستگاه‌های مرتبط برای تولید آرد و نان کامل و گامی به سوی سلامت شهروندان برشمرد و اظهار کرد: اراده و امکانات برای تولید نان کامل در استان وجود دارد. این همایش آغاز کننده راهی است که در ادامه باید با همراهی و حمایت همه دستگاه‌های مرتبط به ویژه استانداری البرز  در جهت حفظ سلامت شهروندان طی شود. 

وی بر لزوم فرهنگسازی در خصوص استفاده از نان کامل در جامعه تاکید کرد و افزود: گندم، آرد و نان کامل تاثیر بسیاری در حفظ سلامت مردم دارد. در حال حاضر طی یک رویه غلط گندمی که به زحمت به دست می آید، در پروسه نادرستی بهترین بخش آن یعنی سبوس گندم جدا می‌شود و به مصرف خوراک دام می‌رسد. درنهایت آنچه که مردم مصرف می‌کنند، ارزش غذایی کمتری دارد.   

این مسوول یادآور شد: دولت در حوزه تولید نان و خرید گندم یارانه می‌دهد که در این بخش با از بین رفتن ارزش غذایی نان، هدر می‌رود چون بخش مفیدش را در مسیر تغذیه جدا می‌کنیم. از سوی دیگر تلاش‌های بهداشت و درمان در حوزه درمانی با تغذیه غلط  از بین می‌رود. 

وی در خصوص اقدامات اداره غله در خصوص تولید نان کامل گفت: علاوه بر برگزاری این همایش، تولید نان کامل  در کارگروه‌های مرتبط مطرح شده است. اما زیرساخت‌های لازم برای انجام این امر  باید در استان فراهم شود. یعنی قیمت ارد و نان کامل باید اصلاح شود. نان کامل سبوس بیشتری دارد و هزینه تهیه آن بالاتر است بنابراین با قیمت متفاوتی عرضه می‌شود.

مجرد اضافه کرد: در حال حاضر تعداد کمی از نانوایی‌های البرز آرد کامل مصرف می‌کنند. نانوایی‌ها باید حمایت شوند و به عنوان مثال یارانه ای در اختیارشان گذاشته شود تا انگیزه خرید آرد کامل و پخت نان کامل را داشته باشند. باید از آنها حمایت کنیم تا تعدادشان افزایش یابد و عملکرد بهتری در حوزه تولید نان کامل و سالم داشته باشند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1577923

مهمترین اخبار ایران و جهان: