نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 21:56

حقوق زنان در جامعه با گفت‌وگوی نخبگانی به نتیجه می‌رسد

دستیار رئیس جمهور در امور پیگیری حقوق و امور اجتماعی با بیان اینکه بسیاری از حقوق زنان در جامعه می‌تواند با گفت‌وگوی جامعه نخبگانی به نتیجه برسد، گفت: از طرف دیگر به شدت فقدان مسئله رسانه وجود دارد، در صورتی که مسئله رسانه در نقش بازدارندگی در جامعه بین‌الملل دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سکینه سادات پاد عصر امروز در جمع بانوان ادارات در سالن اجتماعات استانداری گیلان با بیان اینکه جمهوری اسلامی الگوی جدیدی از زن مسلمان را در دنیا ارائه داده است، اظهار کرد: زن در عرصه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هیچ گونه تفاوتی با مردان ندارد، ممکن است در اجرا از ظرفیت کامل زنان استفاده نشده باشد اما به لحاظ تعریف زن از نگاه جمهوری اسلامی در حضور و ارتقا کیفیت حقوقی زنان تفاوتی وجود ندارد. 

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب به عنوان پرچمدار مقابله با خشونت علیه زن، تقنین به نفع زن در خانواده را ضرورت می‌دانند، گفت: قابلیت زن گیلانی در دل تاریخ با حضور اجتماعی و اقتصادی او در شالیزارها چشم‌گیر و مشهود بوده و در عرصه فرهنگ حضور غیرقابل انکار آنان نیز اثبات شده است.

دستیار رئیس جمهور در امور پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی با تاکید بر اینکه حق عائله‌مندی زنان باید برای بانوان شاغل محقق شود، بیان کرد: دولت سیزدهم اعتقاد به ظرفیت زنان و دیده شدن بانوان کارآمد در جمهوری اسلامی دارد و امیدواریم با این نگاه به جایگاه حقیقی خود دست بزنند. 

پاد با بیان اینکه تجلی حضور بانوان در مسیر تمدن نوین اسلامی غیرقابل انکار است، افزود: زنان تمدن‌ساز هستند لذا زن باید در متن تمدن قرار بگیرد. 

به گفته وی، بسیاری از حقوق زنان می‌تواند با گفت‌وگوی جامعه نخبگانی به نتیجه برسد از طرفی به شدت فقدان مسئله رسانه وجود دارد، در صورتی که مسئله رسانه در نقش بازدارندگی در جامعه بین‌الملل دارد.

دستیار رئیس جمهور در امور پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی با اشاره به ظرفیت جشنواره حریم رسالت و معرفی آثار بانوان خبرنگار در حوزه‌های مختلف گفت: پیشتازی گیلان در فعالیت‌های رسانه‌ای از جمله برگزاری جشنواره ملی و بین‌المللی حریم رسالت نشان از ظرفیت موثر و بالای بانوان گیلان و اصحاب رسانه گیلان است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1549367

مهمترین اخبار ایران و جهان: