نیوز سیتی!
01 آذر 1402 - 11:10

پرستاران جدید تا پایان سال مشغول به کار می‌شوند

معاون پرستاری وزیر بهداشت، با اشاره به فعالیت بالغ بر ۲۲۰ هزار پرستار در کشور، گفت: قشر خدوم پرستاری در بیش از یک هزار بیمارستان سطح کشور در خدمت رسانی به بیماران، تلاش می کنند.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، عباس عبادی در آیین بزرگداشت مقام پرستار که در رواق مبارکه دارالمرحمه بارگاه منور رضوی با حضور وزیر بهداشت، تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از پرستاران منتخب کشور برگزار شد با بیان اینکه برای افزایش خدمت‌رسانی نیازمند توسعه خدمات سلامت‌محور در حوزه پرستاری هستیم، افزود: در این زمینه، سه مسیر ویژه آموزشی، پژوهشی و بالینی در بیمارستان و منزل را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در رشته پرستاری و ۳۵۰۰ نفر در رشته هوشبری و اتاق عمل در حال تحصیل هستند و سالانه ۲۰ درصد آنها جذب می‌شوند. برنامه جذب پرستاران جدید در دستور کار معاونت پرستاری وزارت بهداشت است؛ خوشبختانه نتایج آزمون استخدامی اخیر وزارت بهداشت، روز گذشته اعلام شد و پرستاران واجد شرایط تا پایان سال، وارد چرخه خدمت رسانی می‌شوند.

عبادی با تاکید بر پیگیری مسائل معیشتی پرستاران از سوی وزارت بهداشت، یادآور شد: در بحث تعرفه پرستاران هم اصلاحات لازم  در برخی از موارد داشتیم تا آنگونه که در شأن پرستاران است به این قشر عزیز و زحمتکش خدمت کنیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه در مقطع تحصیلات تکمیلی ۱۳ رشته تخصصی داریم و به دنبال تخصصی‌سازی کار پرستاری با برگزاری دوره‌های کوتاه ‌مدت، میان مدت و بلند مدت برای ارائه خدمات تخصصی بهتر و مثمرثمر در حوزه پرستاری هستیم که در این خصوص یکی از الگوهای موفق در این حوزه، بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) مشهد بوده؛ بیمارستانی که در تربیت و پرورش پرستاران تخصصی در حوزه چشم‌پزشکی بسیار خوب عمل کرده و معتقدیم که این پرستاران تخصصی در حوزه‌های زنان، قلب و عروق، مغز و اعصاب، سرطان، پیوند اعضا و دیگر موضوعات مرتبط با حوزه‌ درمان هم نیاز است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1580823

مهمترین اخبار ایران و جهان: