نیوز سیتی!
17 آبان 1402 - 13:01

کنگره شهدای گیلان به صورت مردمی برگزارشود

استاندار گیلان با اشاره به مردمی‌سازی در برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان گیلان گفت: هدف‌گزاری ما این است که از ظرفیت همه اقشار جامعه برای برگزاری هرچه بهتر کنگره هشت هزار شهید استان گیلان استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی صبح امروز در جلسه کنگره هشت هزار شهید استان گیلان در سالن غدیر استانداری با اشاره به سکان‌داری رهبر معظم در مرحله دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: این درخت نظام اسلامی تنومند شده و بنابراین، تمامی اهداف ما باید در راستای جهادی ساختن ایران عزیز و سربلندی کشور باشد.

وی با بیان اینکه باید با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی درست و مشارکت مردمی از تمامی ظرفیت‌های وجودی استان بهره برد، گفت: چون هدف‌گزاری ما این است که از ظرفیت همه اقشار جامعه برای برگزاری هرچه بهتر کنگره هشت هزار شهید استان گیلان در جهت بهبود کیفیت  استفاده کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به مردمی‌سازی در برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان گیلان افزود: همه مردم حق دارند که نقش‌آفرینی داشته باشند و باید با نگاه و رویکرد تقویتی و ایجاد کمیته مشارکت‌های مردمی کار کنیم. نگاه ویژه و اولویت اصلی ما نوجوانان و جوانان و بانوان هستند، توجه داشته باشیم که این بستر، بستر عمل صالح است.

عباسی با بیان اینکه اردوهای دانش‌آموزی راهیان‌نور از نظر جنبه‌های حقیقی و انسانی  بسیار تأثیرگذار است، تصریح کرد: در بخش راهیان نور همه دستگاه‌ها مکلف و موظف هستند که در این زمینه از بودجه‌های فرهنگی خودشان هزینه کنند. باید جلوه‌های ایثار و فداکاری در نسل جوان به وجود بیاید.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد جنایات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین هستیم، افزود: در دوران دفاع مقدس دشمنان اسلام جنایات زیادی را در آبادان و مناطق جنوبی کشور متحمل شدند که امروز با توجه به جهاد تبیین و نقش مهم رسانه، مقاومت‌ها، ایستادگی‌ها و در نهایت پیروزی‌ها را برجسته کرد زیرا این  قطعه مهم تاریخی تأثیر بسزایی در ساختار وجودی انسان  به ویژه نوجوانان و جوانان در پی خواهد داشت.

کنگره شهدا باید مظهر وحدت‌آفرینی باشد 

 فرمانده سپاه قدس استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه کنگره باید مظهر وحدت‌آفرینی باشد و در ذیل این کنگره به وحدت استانی برسیم، اظهار کرد: بعد از چند سال افتخار برگزاری کنگره، نصیب استان گیلان شده که باید با همکاری همه سازمان‌ها، عزم و اراده مسؤولان و مشارکت مردمی از ظرفیت‌های بی‌نظیر کنگره استفاده کرد.

سردار حمید دامغانی با اشاره به اینکه کارهای فرهنگی خوبی در حوزه‌های مختلف، با همکاری نهادها و سپاه در  سطح استان انجام شد، گفت: این کنگره با سایر برنامه‌ها تفاوت دارد، معامله با شهداست و شهدا متعلق به قشر خاصی نیستند بلکه متعلق به همه مردم ایران هستند پس رویکرد مردمی سازی مسئله بسیار مهمی است که باید روی آن  نگاه ویژه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تمامی کسانی که در شهرستان‌ها در زمینه‌های ایثار و شهادت، کارهای فرهنگی می‌کنند، باید در بخش‌های مختلف کنگره همکاری داشته باشند، افزود: نوجوانان و جوانان فردای این کشور هستند و نقش محوری دارند که آینده ایران را می‌سازند، باید با همکاری به صورت ویژه روی این قشر کار کرد و با نشان دادن رشادت‌های جوانان رزمنده در دوران دفاع مقدس، الگوسازی کرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان به حمله‌های تهاجمی دشمنان در مسئله خانواده اشاره کرد و گفت: دشمن با برنامه‌ریزی برای ضربه به نقش مادری که محور اصلی کانون خانواده است را طراحی کرده، لذا اولویت ما در کنار توجه به قشر نوجوان، تشکیل کمیته بانوان، در این کنگره است چرا که اگر نقش زن و مادر به درستی ایفا شود، شاهد یک جامعه سالم خواهیم بود.

 پایان پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1565623

مهمترین اخبار ایران و جهان: