نیوز سیتی!
06 آبان 1402 - 11:52

گام بزرگ ایران در راستای دیپلماسی محیط زیست

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده کشورهای آسیایی و اقیانوسیه به مدت 2 سال به عضویت کمیته اجرایی تعهدات پروتکل مونترال درآمد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، سی و پنجمین نشست اعضا پروتکل مونترال با حضور ۱۹۷ کشور عضو، در مقر آفریقایی سازمان ملل متحد در شهر نایروبی کشور کنیا از تاریخ ۲۳ الی ۲۷ اکتبر در حال برگزاری است.

در این نشست به نمایندگی از کشور ما، ایرج حشمتی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست و ابراهیم حاجی‌زاده، مدیر طرح بین المللی حفاظت از لایه اوزن ایران حضور دارند.

در این رابطه، ایرج حشمتی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده کشورهای آسیایی و اقیانوسیه به مدت دو سال به عضویت کمیته اجرایی تعهدات پروتکل مونترال درآمد.

وی بیان کرد: پروتکل مونترال و کنوانسیون وین در سازمان ملل متحد با عضویت ۱۹۷ کشور یکی از موفق‌ترین کنوانسیون‌ها و پروتکل‌های بین‌المللی جهت جلوگیری از آلاینده‌های مخرب لایه اوزن توسط بشر است که یکی از اهداف اصلی آن جلوگیری از تخریب سپر حفاظتی اوزن و بهبود و ترمیم تدریجی این لایه حیاتی است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: جمهوری اسلامی ایران در زمینه حفاظت از ازن یکی از پیشروترین کشورهای عضواست که در مقطع فعلی با عملکردی حدود ۳۰ درصد از برنامه‌های تعین شده قبلی پیشی گرفته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1552767

مهمترین اخبار ایران و جهان: