نیوز سیتی!
27 آذر 1402 - 18:49

نماینده ولی فقیه در مازندران بر وحدت همه جانبه برای رفع مشکلات در جامعه تاکید کرد

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه نباید وحدت دست کم گرفته شود، گفت: این وحدت بود انقلاب و دفاع مقدس را پیروز کرد و بزرگ‌ترین چالش در مقابل استکبار جهانی، سیاست‌های شیطانی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امروز دوشنبه ۲۷ آذر ماه امسال در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه علم و صنعت بهشهر برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه و حوزه باید به دنبال مطالبه‌ای بروند تا ببینند چقدر کار علمی شده است، اظهار کرد: حوزه و دانشگاه با محوریت وحدت باید مطالبه عمل و انجام داشته باشند.

وی افزود: خبر وحدت حوزه و دانشگاه، این دو قطب علمی اگر منتشر شود برای جامعه مایه خوشحالی است، اینکه در راستای الگوی شهدایی همچون شهید مطهری و بهشتی عمل می‌کنند، این ندای وحدت نباید خاموش شود و باید تداوم داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه بزرگ‌ترین انتقام ما از دنیا "وحدت ماست"، گفت: اگر بدانید که سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی دنیا به‌ویژه انگلیس در دو قرن گذشته چقدر برای ایجاد جنگ‌های داخلی، تفرقه و فتنه اختلافات پول خرج کرده‌اند؟ و اوامر خود را در جاهای مختلف با بهانه‌های جنسیتی، قومی، نژادی، مذهبی و غیره نفوذ دادند! اما به برکت انقلاب اسلامی وحدت به وجود آمده است.

محمدی لائینی با تاکید بر اینکه نباید وحدت دست کم گرفته شود، خاطرنشان کرد: در چنین جلسه ای گلایه‌ها جایگاهی ندارد، اینجا باید از وحدت بگوئیم که این وحدت بود انقلاب و دفاع مقدس را پیروز کرد و بزرگ‌ترین چالش در مقابل استکبار جهانی، سیاست‌های شیطانی ایجاد کرده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه امروز وحدت وجود دارد و دانشگاهیان و حوزویان متحد هستند، یادآور شد: موارد اندک نباید به حساب بیاوریم، به این دلیل که کلیت مهم است و این فضای وحدت باید تقویت شود.

محمدی لائینی با اعلام اینکه باید به سمت وحدت و انسجام بیشتر پیش برویم، یادآور شد: بهترین پشتوانه و دلگرمی رهبر عزیزمان وحدت است که ایشان باید دلگرمی داشته باشند.

وی اظهار کرد: اگر امروز اینگونه پیش می‌رویم به برکت همین وحدت‌هاست، تاثیرات منفی جنگ رسانه‌ای دشمن را نادیده نگیریم، کم کاری و ناکارمدی‌های دستگاه‌های اجرایی را در ایجاد جو بدبینی که نتیجه آن در کلاس‌های معارف به وجود می‌آید، یعنی عملکرد دولت و دستگاه‌های اجرایی روی مساجد هم تاثیر می‌گذارد‌.

نماینده ولی فقیه در مازندران با هشدار اینکه تبلیغات دشمن در فضای مجازی، شبهه‌پراکنی، القای جنگ و موارد دیگر تاثیر دارد همه را به پای استاد دانشگاه نگذاریم، تصریح کرد: عوامل مخرب بسیار زیاد است همه را باید در نظر بگیریم تا منصفانه سخن بگوئیم.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه یک شعار نیست، افزود: یک شعور، عملکرد، راهبرد و چیزی است که خدا از ما می‌خواهد و این مطالبه شهدا است و هر کسی باید وجدانا هر گونه می‌تواند گام بردارد.

وی در پایان گفت: شکل‌گیری دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه طی دو سال اخیر برای احصای مسائل و آسیب‌های مازندران کار و مطالعاتی نظری بوده که نظام مساله استان تدوین شده است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1608567

مهمترین اخبار ایران و جهان: