نیوز سیتی!
05 آذر 1402 - 19:13

وزیر خارجه چین: در برقراری ثبات در شبه جزیره کره نقش مهمی خواهیم داشت

وزیر خارجه چین روز شنبه در ملاقات با همتای کره جنوبی خود اظهار داشت که پکن در ثبات شبه جزیره کره نقش مهمی خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین روز یکشنبه گفت که کشورش در کمک به تضمین ثبات شبه جزیره کره نقشی اساس ایفا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ» به نقل از وزارت خارجه کره جنوبی، وزیر خارجه چین این اظهارات را در جریان گفت‌وگوهای دوجانبه خود با «پارک جین»، وزیر امور خارجه کره جنوبی در شهر «بوسان» بیان کرد.

وزیر خارجه کره جنوبی از همتای چینی خود خواسته که پس از لغو توافق کاهش تنش نظامی سال ۲۰۱۸ کره جنوبی  و کره شمالی، نقشی سازنده ایفا کند.

وزیر خارجه چین در این ملاقات درباره آخرین وضعیت در شبه جزیره کره ابراز نگرانی کرد و به پارک گفت که چین سهم خود را برای کمک به برقراری ثبات انجام خواهد داد.

وانگ روز شنبه وارد بوسان شد تا در یک گردهمایی سه جانبه با پارک و همتای ژاپنی او، یوکو کامیکاوا، شرکت کند که قرار است بعداً در روز برگزار شود.

این گفت‌وگوها چند روز پس از آن انجام شد که کره شمالی پس از دو بار پرتاب ناموفق در ماه‌های مه و آگوست اعلام کرد که یک ماهواره جاسوسی نظامی را پرتاب کرده و با موفقیت آن را در مدار قرار داده است.

در پاسخ، کره جنوبی بخشی از توافق کاهش تنش نظامی بین کره در سال ۲۰۱۸ را لغو کرد. کره شمالی در تلاقی گفت که تمام اقدامات نظامی خود را که تحت این توافق متوقف کرده بود، باز می‌گرداند. چین از همه طرف‌های ذی‌ربط خواسته در مورد پرتاب ماهواره آرام بوده و خویشتن‌داری کنند.

 این دو دیپلمات ارشد درباره تلاش‌ها برای ارتقای ارتباطات سطح بالا در همه سطوح، از جمله سفر احتمالی «شی جین پینگ»، رئیس‌جمهور چین به کره جنوبی گفت‌وگو کردند. وانگ و پارک آخرین بار در حاشیه نشست وزرای خارجه با حضور انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا در جاکارتا در ماه ژوئیه گفت‌وگو کردند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1585467

مهمترین اخبار ایران و جهان: