نیوز سیتی!
05 آبان 1402 - 18:49

برگزاری مانور مشترک مدیریت بحران و هلال احمر در زنجان

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان وظیفه سازمان پدافند غیرعامل را جلوگیری از ضربه دشمن به چرخه زندگی مردم و ایجاد اختلال در جامعه دانست و گفت: رزمایش‌ها و مانورهای بزرگ دستگاه‌های امدادی با همکاری مدیریت بحران و هلال احمر استان در ماه‌های آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عباس بابایی، مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان بعد از ظهر امروز در مراسم‌ اختتامیه برنامه عملیاتی «کد ۲» اظهار کرد: در روزهای آینده با هدف توانمندسازی نیروهای امدادرسان در حوادث با هلال احمر استان مانورهای مشترکی اجرا خواهد شد.
مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان افرود: ایران کشوری خاص با  ژئوپولیتیک و در یک منطقه‌ای خاص است و همواره با تهدیدات بزرگ مواجه است.
وی وظیفه سازمان پدافند غیرعامل را جلوگیری از ضربه دشمن به چرخه زندگی مردم و ایجاد اختلال در جامعه دانست و تصریح کرد: رزمایش‌ها و مانورهای بزرگ دستگاه‌های امدادی با همکاری مدیریت بحران و هلال احمر استان در ماه‌های آینده برگزار خواهد شد.
بابایی تصریح کرد: این مانورها و رزمایش‌ها به منظور افزایش سطح ایمنی و امداد رسانی در حوادث برگزار می‌شود.
مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان خاطرنشان کرد: با برگزاری این مانورهای مشترک به هموطنان خود پیامی مبنی بر مهیا بودن کمک، خدمت رسانی و امدادرسانی هستیم و این میسر نمی‌شود مگر با تمرین و آموزش، که آموزش‌ها و ارتقای مهارت‌ها در سطح استان برگزار خواهد شد، چرا که ارتقای خدمات‌رسانی و امدارسانی در گرو آموزش است.

 

هلال احمر در پدافند غیرعامل از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است
حکمت‌اله هاشمی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در این مراسم‌ اظهار کرد: برنامه ساختار پاسخگویی و بومی سازی در هلال احمر استان ویژه کارکنان این جمعیت با هدف آمادگی هر چه بیشتر این افراد برای پاسخگویی بهتر و موثر در سوانح به مدت یک روز برگزار شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: نیروهای هلال احمر باید از همه کلیدواژه‌هایی که در حوادث کاربردی هستند آگاه باشند، چرا که پاسخگویی به حوادث مهمترین مولفه چرخه مدیریت بحران محسوب می‌شود.
 وی گفت: همه‌ کارکنان هلال احمر باید علاوه بر شرح کاری که در ساختار سازمانی برای آنها تعریف شده، در این بخش نیز آگاهی کاملی داشته باشند.
هاشمی ادامه داد: در برنامه کد ۲ که در سطح استان زنجان با حضور همه کارکنان جمعیت برگزار شد، شرح کاری و فعالیت کارکنان در حوزه پاسخگویی مناسب به حوادث و سوانح تدوین و تدریس شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان به اجرای برنامه EOP «برنامه عملیاتی شرایط اضطراری» اشاره کرد و ادامه داد: می‌توانیم با انجام این برنامه همه کارکنان را در حوادث سازماندهی و آموزش دهیم تا هنگام بروز حادثه بتوانیم به نحو شایسته برای حادثه دیدگان خدمات ارائه دهیم.
وی گفت: به حتم برنامه EOP داخلی هلال احمر با این برنامه در خارج از مجموعه و استان‌های همجوار منطبق خواهد شد، تا به ادبیات مشترک در ارائه خدمات به هموطنان برسیم.
هاشمی تصریح کرد: هلال احمر در پدافند غیرعامل از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و باید در برابر هر تهدید طبیعی یا غیرطبیعی مقاوم بوده و این مقاومت از طریق مؤلفه آمادگی و آموزش در تمام ساختارها محقق شود.

گفتنی است، اختتامیه این برنامه با حضور مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان،‌ مدیر کل پدافند غیرعامل و مدیر عامل جمعیت هلال احمر و کارکنان این جمعیت برگزار شد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1552223

مهمترین اخبار ایران و جهان: