نیوز سیتی!
16 آذر 1402 - 14:33

افزایش سرعت رسیدگی به تخلفات مجازی در مرکز فوریت‌های پلیس فتا

سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان امروز پنج‌شنبه 16 آذر در جمع خبرنگاران گفت: با راه‌اندازی مرکز فوریت‌های پلیس فتا کرمانشاه، سرعت رسیدگی به تخلفات و کلاه‌برداری‌های فضای مجازی افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان در حاشیه بازدید از پلیس فتا و نمایشگاه دستاوردها و کشفیات این پلیس در جمع خبرنگاران طرح 7 روزه پلیس فتا کرمانشاه را اقدامی مؤثر دانست و اظهار داشت: طرح یک‌هفته‌ای پلیس فتا با 3 رویکرد رصد هوشمندانه فضای مجازی، مقابله با سایت‌های واسطه‌ای که اقدام به نمایش محصول برای فروش اموال می‌کنند و برخورد با افرادی که فضای مجازی را محلی برای قدرت‌نمایی خود می‌دانند به مرحله اجرا درآمد.

وی در خصوص کارهای صورت گرفته در راستای انجام این طرح افزود: رصد 95 وبگاه‌ که مشغول به خریدوفروش بود، منجر به دستگیری 12 نفر از کسانی شد که به مشغول کسب درآمد از اموال مسروقه بودند شناسایی و اموال مسروقه کشف‌شده تحویل صاحبانشان گردید.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در خصوص ایجادکنندگان رعب و وحشت از طریق قدرت‌نمایی در فضای مجازی عنوان کرد: در جریان این طرح، این افراد که با سلاح و قمه مرتکب این جرم شده بودند شناسایی و در عملیات جداگانه دستگیر شدند.

* عبورکنندگان از خط قرمز پلیس، منتظر برخورد قاطع نیروی انتظامی باشند.

وی امنیت را خط قرمز پلیس دانست و گفت: افرادی که جسارت این رادارند که این خط قرمز را رد کنند قطعاً با آن‌ها برخورد مجدانه و بدون گذشت خواهد شد و پلیس به سراغ آن‌ها خواهد رفت و بدانید سرنوشت جز دستبند سرد پلیس و به دست قانون سپرده شدن ندارند.

رئیس پلیس کرمانشاه در خصوص شناسایی و دستگیر 3 باند رسیدساز جعلی خاطرنشان کرد: اعضای این باندها پس از شناسایی افرادی که در فضای مجازی کالایی را برای فروش گذاشته‌اند با آن‌ها تماس گرفته و پس از مراجعه به آدرس اعلامی در ظاهر با موبایل بانک اقدام به واریز وجه موردنظر برای فروشنده کرده و عنوان می‌کنند چون انتقال از طریق ساتنا انجام‌گرفته حدود 24 ساعت بعد این مبلغ به حسابتان واریز می‌شود.

وی گفت: در این روش یک رسید جعلی نیز به فرد فروشنده که وی مطمئن شود پول به‌حساب واریزشده ارائه می‌شود اما درواقع هیچ نقل و انتقالی صورت نگرفته و این افراد پس از دریافت کالای موردنظر خود اقدام به فرار کرده و دیگر پاسخگو نیستند.

* مرکز فوریت‌های پلیس فتا کرمانشاه در حال رسیدگی سریع‌تر به کلاه‌برداری‌های مجازی است.

سردار حاجیان به انهدام یک باند کلاه‌برداری اسکمیری که در قالب فروشنده‌های دوره‌گرد اقدام به کپی کردن کارت‌بانکی مشتریان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به راه‌اندازی مرکز فوریت‌ها در پلیس فتا کرمانشاه شهروندانی که به هر طریق مورد کلاه‌برداری در فضای مجازی قرار می‌گیرند حتماً در سریع‌ترین زمان ممکن موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به میزان اموال بازگشت به صاحبان اصلی کرد و ابراز داشت: در 8 ماه سپری‌شده از سال با تلاش مأموران پلیس فتا 150 میلیارد ریال از اموال مردم به آن‌ها بازگردانده شده است.

 وی افزود: در 5 ماه اخیر بالغ‌بر 24 هزار مشاوره به افراد مختلف در حوزه این پلیس به‌منظور آگاه‌سازی شهروندان ارائه‌شده تا در دام افراد سودجو و کلاه‌بردار نیفتند.

سردار حاجیان در پایان تلاش شبانه‌روزی مأموران نیروی انتظامی در استان را ناامن کننده اوضاع برای مجرمان دانست و گفت: از همین‌جا به مجرمان هشدار می‌دهیم چنانچه دست از اقدامات مجرمانه خود برندارند با برخوردی سخت و پشیمان کننده مواجه خواهند شد.

پایان پیام/ و

منبع: فارس
شناسه خبر: 1597023

مهمترین اخبار ایران و جهان: