نیوز سیتی!
18 آبان 1402 - 19:27

تایید صلاحیت 529 نامزد حوزه انتخابیه مشهد و کلات در انتخابات مجلس شورای اسلامی

فرماندار مشهد گفت: ۸۹۲ نفر برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات نام‌نویسی قطعی کردند که ۵۲۹ نفر، تایید صلاحیت شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن داوری امروز در نشست خبری ستاد انتخابات شهرستان مشهد اظهار کرد:  از حوزه انتخابیه کلات و مشهد ۲۰۱۶ نفر برای حضور در انتخابات مجلس پیش‌ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد ۸۹۲ نفر ثبت‌نام خود را نهایی کردند. 

داوری ادامه داد: احراز و تایید صلاحیت نامزدها، در مهلت مقرر و با پاسخ به موقع استعلام‌ها از دستگاههای ذیصلاح انجام و سوابق نامزدها بررسی و نتایج نهایی مشخص و فردا از طریق پیامک به آنها اعلام خواهد شد که ۲ روز نیز برای اعتراض مهلت دارند.

وی با بیان اینکه بیشتر افرادی که صلاحیت آنها احراز نشده است طبق بند نهم ماده ۳۱ قانون انتخابات است، افزود: طبق این بند، انتخاب شوندگان باید گواهی معتبر و مورد تایید بالاترین نهاد و موسسه محل خدمت خود مبنی بر پنج سال سابقه اجرایی، آموزشی، پژوهشی یا قضایی را به هنگام ثبت نام ارائه کنند.

این مقام مسئول گفت: از مجموع ۸۹۲ داوطلبی که برای انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات شرکت کرده اند، ۲ درصد ثبت نام کنندگان رد صلاحیت شدند و ۳۹ درصد نیز صلاحیت آنها احراز نشده است.

فرماندار مشهد با ارائه آمار از تایید صلاحیت های انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در مجموع ۲ هزار و ۱۶ نفر پیش ثبت نام را انجام داده بودند که از این تعداد هزار و ۵۵۳ نفر کد رهگیری دریافت نمودند و در نهایت ۸۹۲ نفر موفق شدند که ثبت نام قطعی خود را برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات انجام دهند. از این تعداد نیز ۵۲۹ نفر تایید صلاحیت شدند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1566623

مهمترین اخبار ایران و جهان: