نیوز سیتی!
25 مهر 1402 - 21:00

نیاز مبرم بیمارستان‌های گیلان به واحدهای خونی

به گفته مدیرکل انتقال خون گیلان در حال حاضر تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گیلان به تمام گروه‌های خونی نیاز دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، بابک پاکدل مدیر کل انتقال خون گیلان عصر امروز در حاشیه بازدید از پایگاه انتقال خون رشت و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان یکی از استان‌های مهم برای دریافت خون در تمامی گروه‌های خونی است، اظهار کرد: در حال حاضر تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گیلان به تمام گروه‌های خونی نیاز دارند. 

وی با تاکید بر لزوم توجه مردم به اهدای خون در پایگاه‌های انتقال خون گفت: از افراد واجد شرایط و اهداکنندگان خون، درخواست دارم برای تامین نیاز خونی بیماران به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کنند تا از این طریق به بیماران برای بهبودی کمک کنند.

مدیرکل انتقال خون گیلان از رعایت تمامی نکات بهداشتی در پایگاه‌های انتقال خون خبر داد و افزود: مراجعه کنندگان برای اهدای خون ابتدا توسط پزشک معاینه می‌شوند و در صورت برخورداری از شرایط لازم برای خونگیری از آن‌ها اقدام می‌شود. 

پاکدل با بیان اینکه انتقال خون منجر به ایجاد شادابی در بدن می‌شود، تصریح کرد: در اکثر شهرستان‌های گیلان پایگاه‌های فعال و سیار اهدای خون وجود دارد، لذا مردم می‌توانند با مراجعه به این پایگاه‌ها خون خود را اهدا و باعث ایجاد شادابی و تصفیه خون در بدن خود شوند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1541523

مهمترین اخبار ایران و جهان: