نیوز سیتی!
19 آذر 1402 - 14:55

مرکز جراحی اطفال در بیمارستان رازی ایلام راه‌اندازی می‌شود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: طی تفاهم نامه همکاری با موسسه خیریه محکم و دانشگاه علوم‌پزشکی، اولین مرکز جراحی اطفال در بیمارستان رازی ایجاد می‌شود.

هدایت حیدری‌زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، ظهر شنبه ۱۹ آذرماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: وجود متخصصان برجسته که به صورت رایگان در کاهش آلام کودکان ناهنجاری‌های خاص و درمان بیماری‌های آنان اقدام می‌کنند موهبتی بسیار بزرگ است. 

وی افزود: با کسب مجوزات لازم از سوی وزارت بهداشت و تامین اعتبار در راستای حمایت از کودکان دارای ناهنجاری‌های خاص و استفاده از توریسم درمانی اولین مرکز جراحی اطفال در بیمارستان رازی با همراهی موسسه محکم راه‌اندازی خواهد شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: ضروری است در این رابطه اقدامات و اطلاع‌رسانی دقیق در منطقه و حتی کشور عراق انجام پذیرد تا بتوان از این فرصت بهره کافی را کسب کرد.

حیدری‌زاده با اشاره به اهمیت آموزش در کنار درمان، گفت: حضور موسسه محکم در استان ایلام فرصتی است که دانشجویان نیز در اتاق‌های عمل جراحی کودکان دارای ناهنجاری‌های خاص حضور داشته باشند و رزیدنت‌ و اینترن‌ها را به سمت جراحی اطفال سوق دهند که اجر اخروی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در سفر اخیر تیم پزشکی موسسه محکم به استان ایلام بیش از ۷۶ عمل جراحی با حضور متخصصان در بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام انجام خواهد شد.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1600123

مهمترین اخبار ایران و جهان: