نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 23:44

35 بقعه متبرکه استان چهارمحال و بختیاری میزبان طرح سوگواره یاس نبوی

مدیرکل اداره‌ اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: سوگواره یاس نبوی همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در جوار 35 امامزاده و بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد،حجت الاسلام حسن امیری صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی، گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور از ۲۳ تا ۲۷ آذرماه در جوار ۳۵ بقعه متبرکه چهارمحال و بختیاری و با حضور شهدای گمنام برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری افزود: دشمن در عصر حاضر همانند صدر اسلام تلاش می‌کند در سبک زندگی و حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی نفوذ کند و ترویج فرهنگ فاطمی یکی از موثرترین راه‌های مقابله با نفوذ دشمن است.

وی اضافه کرد: فضاسازی محیطی، پخش مداحی و کلیپ‌های کوتاه سخنرانی در خصوص شهادت حضرت زهرا (س)، هماهنگی با سخنرانان، مداح و هیات‌های مذهبی شاخص و برپایی موکب‌های پذیرایی از جمله اقدامات بقاع متبرکه در ایام فاطمیه دوم است.

امیری با اشاره به حضور مبلغین در این طرح بیان کرد: تعداد ۱۵ مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم جهت ترویج سیره‌ حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین تبیین جریان پیروزی‌های اخیر حماس، حزب الله و گروه‌های مقاومت در بقاع متبرکه حضور پیدا می‌کنند.

وی تصریح  کرد: با هدف استفاده هر چه بهتر از ظرفیت مبلغین و با توجه به تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت آموزش و پرورش و اوقاف و امور خیریه، مبلغین اعزامی جهت بیان سیره تربیتی و زندگانی حضرت فاطمه (س) به مدارس متوسطه اول و دوم استان اعزام می‌شوند.

مدیرکل اداره‌ اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری بیان کرد: با توجه به حضور پیکر هشت شهید گمنام در استان به دنبال آن هستیم تا در بقاع متبرکه شاخص مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) با حضور  شهدای گمنام برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح اطعام فاطمی با استفاده از ظرفیت خیرین و همچنین از محل موقوفات منطبق ویژه عزاداران در دستور کار هیئت امناء و مدیران فرهنگی بقاع متبرکه قرار دارد.

امیری با اشاره به ابعاد قرآنی زندگانی حضرت زهرا (س)، عنوان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم و استفاده از تلاوت قاریان برجسته استانی در آغاز مراسمات عزاداری از دیگر برنامه‌های ایام فاطمیه دوم است.

وی در ادامه به طرح موقوفه مشارکتی حضرت زهرا (س) در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ فاطمی در این استان پایه‌گذاری شده است و در این ایام نیز غرفه‌های ویژه جهت مشارکت مردم در بقاع متبرکه و مصلی‌های نماز جمعه برپا می‌شود.

پایان پیام/۶۸۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1601823

مهمترین اخبار ایران و جهان: