نیوز سیتی!
19 مهر 1402 - 11:06

رژیم صهیونیستی درحال مظلوم نمایی در حوزه رسانه است

آنچه که دشمن غاصب در رسانه نشان می‌دهد مظلوم نمایی خود و دفاع مشروع از منطقه خود است.

حجت بلوچی مدرس مراکز دانشگاهی و آموزش سواد رسانه استان ایلام، صبح چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: تحولاتی که در سطح منطقه رخ داده است پیرامون فرمایشات مقام معظم رهبری است که فرمودند: این رژیم جعلی است و در آینده نزدیک ساقط می شود. 

وی افزود: آنچه که ما داریم در فضای رسانه بررسی و تحلیل می کنیم روایت غرب است که در این روایت دشمن در تلاش است که بتوانند موضوعات مورد نظر خود را در جوامع رواج دهد. 

مدرس مراکز دانشگاهی و آموزش سواد رسانه یادآور شد: در روایت غرب که با دنیای پس از حقیقت مواجه هستیم دشمن خبرهایی را بازگو می کنند که با واقعیت بسیار متفاوت است.

وی عنوان کرد: هم اکنون ما با روایت انقلاب و مقاومت در برابر روایت غرب در تلاش هستیم که مظلومیت مردم فلسطین و جنایت های رژیم صهیونیست را آنطور که هست به جهان نشان دهیم.

بلوچی عنوان کرد: در جریان قیام مردم فلسطین در نوار غزه که در زمان شکل گیری رژیم غاصب در منطقه بود هم چنان وجود دارد. 

وی در ادامه اضافه کرد: این قیام مردم مظلوم فلسطینی برگرفته از آرمان های انقلاب اسلامی و خون شهدایی بوده که جمهوری اسلامی داده است و این حرکت جمهوری اسلامی بیداری در جهان اسلام برای مبارزه با دنیای کفر است. 

مدرس مراکز دانشگاهی بیان کرد: آنچه که دشمن غاصب در رسانه نشان می دهد مظلوم نمایی خود و دفاع مشروع از منطقه خود است که با این روش توانسته است روزانه صدها هزار نفر از کودکان و نوزادان زنان و مردان بی دفاع غزه و اطراف آن را به شهادت برساند و بسیاری از مناطق را اشغال و ناامنیتی در منطقه ایجاد کند. 

بلوچی در ادامه اظهار کرد: کشور هایی که با رژیم غاصب صهیونیستی مدافع سرسخت هستند؛ مثل کشور های امریکا، انگلیس و آلمان هم اکنون اعلام می کنند که این رژیم از موانع مشروع خود و منطقه خود دفاع می کنند. 

وی عنوان کرد: اما هم اکنون مشاهده می کنیم که در غزه جوانان مقاومت عرصه را بر رژیم غاصب صهیونیست تنگ کرده اند و توانسته اند پایگاه های مهم این رژیم که با امنیت بسیار بالا محافظت می شود را به راحتی از وجود این رژیم کودک کش پاک و امنیت این رژیم را تزلزل کنند. 

بلوچی تصریح کرد: دشمن نیز در حال تلاش است که عملیات های غرو افرین این جبهه را کم رنگ نشان می دهند و بسیاری از مردم به علت نداشتن سواد رسانه ایی و خبری دچار فریب می شوند. 

وی عنوان کرد: وظیفه هم اکنون ما در حوزه رسانه این است که رخ داد های رزمندگان مقامت که هم اکنون با قوت در حال انجام است و باعث هلاکت تعداد بسیاری از رژیم کودکش شدندباز نمایی و بازنشر کنیم.

بلوچی اضافه کرد: همچنین انتظار ما از رسانه این است که اقدامات تاریخی انقلابی این جبهه مقاومت را بر علیه رژیم صهیونیستی درقالب های مختلف پادکست، ویدیو، کلیپ تصویری تولید کنند و خبر های جبهه مقاومت را در کم ترین زمان، سریع و دقیق به مردم برسانند تا دشمن فرصت غلبه تولید خبر کذب را نداشته باشد. 

وی در ادامه با اشاره به خبر های کذب غرب عنوان کرد: خبر های غرب جعل و فیک است اما آنها خبر را چنان با عناصر خبری دقیق القا می کنند که به راحتی افرادی که دچار سواد رسانه نیستند فریب می‌خورند. 

بلوچی گفت: جامعه دانشگاهی و استادان دانشگاه نیز باید در این برهه حساس ورود کنند و به آموزش رسانه و خبری به دانشجویان، معلمان، عام مردم بپردازند.

وی در پایان اعلام کرد:در نهایت حق پیروز و باطل نابود خواهد شد و به زودی شاهد پیروزی جبهه مقاومت فلسطین خواهیم بود.

  پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1534767

مهمترین اخبار ایران و جهان: