نیوز سیتی!
06 دی 1402 - 15:15

بیش از ۱۵ میلیارد تومان با اقدام پلیس فتا کرمانشاه به حساب مالباختگان عودت داده شد

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: طی 9 ماه سپری شده با اقدام پلیس فتا استان، بیش از ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب مالباختگان عودت داده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی عباسی‌‌کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، جرائم مالی را بیشترین جرائم این حوزه دانست، اظهار کرد: بیش از ۷۱ درصد جرائم حوزه سایبری به جرائم مالی برمی‌گردد.

وی ادامه داد: کلاهبرداری اینترنتی با ۴۷ درصد و برداشت‌های اینترنتی با ۲۸ درصد از جمله عمده جرائم سایبری در حوزه مالی است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه تصریح کرد: کلاهبرداری اینترنتی، برداشت‌های اینترنتی، دسترسی‌های غیرمجاز و مزاحمت‌ها، چهار جرم این حوزه است که در سطح استان کرمانشاه بیشترین فراوانی را دارند.

وی با اشاره به ارائه بیش از ۲۵ هزار نفر خدمات تخصصی، انتظامی و مشاوره‌ای به شهروندان کرمانشاهی، خاطرنشان کرد: طی ۹ ماهه سپری شده از سال‌جاری بیش از ۹۰ درصد جرائمی شکات، کشف شده و بیش از ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب مالباختگان عودت داده شده است.

عباسی‌کسانی با بیان اینکه شکایت در حوزه سایت‌های ثبت آگاهی خرید و فروش و پرداخت بیعانه بسیار زیاد است، گفت: در حوزه لینک‌های جعلی سامانه ثنا و سهام عدالت علی‌رغم هشدارهای فراوان روزانه مراجعات‌هایی داریم.

وی اشاره‌ای به مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ داشت و افزود: طی ۹ ماه امسال نزدیک به ۲۱ هزار تماس تلفنی با مرکز فوریت‌ها داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته و در کنار آن ۵۱۹ مورد ارتباط با سامانه فوریت سایبری هم برقرار شده که در مقایسه با سال گذشته ۴۵ درصد افزیش یافته است.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1617967

مهمترین اخبار ایران و جهان: