نیوز سیتی!
28 آذر 1402 - 18:37

برگزاری دومین جشنواره شب‌های موسیقی هگمتانه

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری دومین جشنواره شب های موسیقی هگمتانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، هادی فیض‌منش عصر امروز در جمع خبرنگاران در اداره کل ارشاد استان اظهار کرد: دومین جشنواره شب‌های موسیقی هگمتانه با تمرکز بر اجرای "گروه‌نوازی هنرمندان استان همدان"  از تاریخ ۱۶ تا ۲۲ دی‌ماه در هفت شب و در 10 شهر استان به صورت کنسرت اجرا خواهد شد. 

وی گفت: این جشنواره با هدف ایجاد شوق و انگیزه بیشتر برای نوازندگان و آهنگسازان و به منظور ارائه توانایی‌ها و داشته‌های خود و ایجاد بستری مناسب معرفی گروه‌های موسیقی سنتی، محلی و مقامی به صورت همایشی و غیر رقابتی و با شعار احیای فرهنگ و هنر اصیل موسیقی ایرانی و کرامت هنرمندان استان طراحی شده است. 

 معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تعامل سازنده و صمیمانه بین هنرمندان را علاوه بر پیشرفت و ارتقای جایگاه آنها در معرفی انواع موسیقی فاخر به مردم مثمر ثمر دانست و گفت: این برنامه زمینه‌ساز ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه نیز می‌شود.

وی افزود: هنرمندان و سرپرست گروه‌های موسیقی که تمایل به شرکت در این جشنواره را دارند باید تا پنجم دی‌ماه نسبت به ارسال آثار گروه‌نوازی به نشانی دبیرخانه جشنواره در بلوار آیت‌الله مفتح، مجتمع فرهنگی و هنری بوعلی سینا، دفتر انجمن موسیقی استان اقدام کنند. 

فیض‌منش تاکید کرد: گروه‌های هنری راه یافته به جشنواره نیز در شهرستان خود اجرای برنامه خواهند داشت.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1609723

مهمترین اخبار ایران و جهان: