نیوز سیتی!
08 آبان 1402 - 12:44

مانور پناهگیری صحیح و تخلیه اضطراری در یکی از مدارس باشت+تصاویر

در ششمین روز از هفته پدافند غیرعامل، مانور پناه‌گیری صحیح و تخلیه اضطراری در باشت اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل، ظهر امروز مانور پناه‌گیری صحیح و تخلیه اضطراری  در ساختمان هنرستان برکت شهید خواجه زاده باشت  با حضور مسئولان شهرستانی و نیروهای دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان اجرا شد.

این مانور دانش‌آموزان پس از اطلاع از وقوع زلزله فرضی، با رعایت نکات آموزشی که آموخته بودند از کلاس‌ها و ساختمان مدرسه خارج و ضمن استقرار در نقاط امن و محوطه‌های فضای باز، نسبت به تخلیه و امدادسانی به مصدومان فرضی اقدامات لازم را انجام دادند.

امدادگران هلا ل احمر، مأموران آتش‌نشانی، اوژانس و نیروی انتظامی با حضور به موقع محل حادثه فرضی و اتخاذ تدابیر لازم ایمنی و امنیتی محل، امدادسانی، تخلیه مجروحان، اطفای حریق و غیره را به دانش‌آموزان آموزش و یادآوری کردند.

سید جعفر یوسفی رئیس جمعیت هلال احمر باشت در حاشیه این مانور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در ششمین روز از هفته پدافند غیرعامل با شعار ایران پایدار به وسعت ایمان به بلندی امید پدافند غیرعامل دفاع همه جانبه  در برابر جنگ ترکیبی ، مانور پناه‌گیری صحیح و خروج اضطراری برگزار شد.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این مانور تمرین عملی و میدانی دانش‌آموزان و ارتقاء آگاهی، پناه‌گیری صحیح، خروج اضطراری و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای مقابله با حوادث طبیعی و غیرطبیعی است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان باشت افزود: به معلمان و دانش‌آموزان این آموزشگاه از یک هفته قبل نحوه پناه‌گیری صحیح، خروج اضطراری، اسکان، امدادرسانی به مصدومان، حمل و انتقال مصدوم توسط مدرس جمعیت هلال احمر آموزش داده شده ، و امروز به نوعی می‌توان گفت آزمون عملی آموخته‌های دانش‌آموزان است.

یوسفی تصریح کرد: مانورها در هفته پدافند غیرعامل در سطح شهرستان و مدارس دیگر با حضور دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی در حال برگزاری می‌باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مدیریت بحران فرمانداری، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، بسیج دانش‌آموزی، اوژانس، آتش‌نشانی شهرداری باشت، اداره گاز، برق و دستگاه‌های مسئول با محوریت آموزش و پرورش باشت در  برگزاری این مانور مشارکت داشتند.

در پایان شرکت کنندگان جنایت رژیم صهیونسیتی علیه کودکان بی‌گناه غزه را محکوم کردند.

انتهای پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1555223

مهمترین اخبار ایران و جهان: