نیوز سیتی!
15 آبان 1402 - 15:33

فیدان تلاش بلینکن برای در آغوش گرفتنش را ناکام گذاشت+فیلم

بعد از خبرساز شدن استقبال سرد از وزیر خارجه آمریکا در ترکیه، رسانه‌های این کشور ویدئویی را منتشر و گزارش کرده‌اند وزیر خارجه ترکیه هنگام استقبال از بلینکن، تلاش او برای در آغوش گرفتنش را ناکام گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه ترکیه‌ای «ینی شفق» ویدئویی از استقبال «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه از همتای آمریکایی‌اش پیش از دیدار دوجانبه امروز در آنکارا درباره تحولات غزه منتشر کرد و گزارش داد «آنتونی بلینکن» سعی داشت فیدان را در آغوش بگیرد اما فیدان خودش را عقب نگه داشت و تنها به دست دادن بسنده کرد.

 

 

پیش‌تر، استقبال سرد از آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در بدو ورود به آنکارا پایتخت ترکیه، به بحث داغ شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد؛ به طوریکه شماری از کاربران فضای مجازی تصریح کردند که این دیپلمات آمریکایی، «آن‌چه را که لیاقتش را داشت، دریافت کرد».

بنابر گزارش خبرگزاری روسی ریانووستی، بلینکن که یکشنبه شب وارد آنکارا شد، تنها با حضور سفیر ایالات متحده و معاون استاندار آنکارا مورد استقبال قرار گرفت. گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که اردوغان به دلیل حضور در سفر استانی با بلینکن دیدار ندارد.

اردوغان پیش‌ از این از رویکرد از رویکرد مغرضانه بلینکن درباره تحولات غزه انتقاد کرده و گفته بود که بلینکن بر اساس ملیت خود با بحران غزه برخورد می‌کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1563323

مهمترین اخبار ایران و جهان: