نیوز سیتی!
15 آبان 1402 - 09:32

درخشش صنعتگر استان سمنان در مسابقات ملی آزاد گوهرتراشی

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از درخشش صنعتگر این استان در مسابقات ملی آزاد گوهرتراشی در استان خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سمانه سلطانی‌پور، سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان اظهار کرد: در نخستین دوره مسابقات ملی آزاد گوهرتراشی که در شهرستان فردوس استان خراسان جنوبی برگزار شد، حمیده احمدی گلزار صنعتگر رشته گوهرتراشی شهرستان شاهرود توانست مقام دوم رشته کارتینگ این مسابقات ملی را کسب کند.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات در سه رشته دامله، کارتینگ و فست برگزار شده است، افزود: مسابقات ملی آزاد گوهرتراشی با شرکت ۸۷ داوطلب از استان‌های خراسان جنوبی، رضوی، قم، کرمان و سمنان برگزار شد و ۱۳ نفر به‌عنوان برگزیده در این مسابقات معرفی شدند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: حمیده احمدی گلزار، صنعتگر رشته گوهرتراشی شهرستان شاهرود بیش از ۱۰ سال با مدیریت کارگاه سنگ هالان، در حوزه صنایع‌دستی مشغول به فعالیت است.

نخستین دوره مسابقات ملی آزاد گوهرتراشی از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی و با مشارکت شرکت طرح توسعه صنعت گوهرسنگ با هدف تبادل تجربیات، ترویج و تبیین رشته‌های مرتبط با گوهرسنگ‌ها و برگزاری کارگاه آموزشی و آشنایی صنعتگران و هنرمندان با استادان  و صنعتگران پیشکسوت برای ارتقای کیفی برگزار شد.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1562723

مهمترین اخبار ایران و جهان: