نیوز سیتی!
12 آذر 1402 - 05:30

محبوبیت فرمانده ارتش اوکراین از زلنسکی بیشتر شد

نتایج یک نظرسنجی جدید از اوکراینی‌ها نشان داده اعتماد آنها به فرمانده کل ارتش این کشور نسبت به رئیس جمهورشان بیشتر است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نشریه اوکراینی «استرانا» گزارش داد، نتایج یک مطالعه جدید حاکی از آن است که درصد اوکراینی‌هایی که به «والری زالوژنی»، فرمانده کل ارتش این کشور اعتماد دارند از درصد اوکراینی‌هایی که به «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین اعتماد می‌کنند بیشتر است.

بر اساس داده‌هایی که این نشریه منتشر کرد، زالوژنی هم اکنون محبوبیت 82 درصدی در میان اوکراینی‌ها داشته در حالی که زلنسکی 72 درصد محبوبیت دارد. طبق این نظرسنجی 63 درصد از شهروندان اوکراینی گفتند که به فرمانده کل ارتش کشورشان اعتماد کامل دارند و 19 درصد نیز گفتند که مایل به اعتماد بیشتر به او هستند در حالی که زلنسکی در این زمینه به ترتیب 39 درصد و 33 درصد رای به دست آورد.

طبق گزارش این نشریه اوکراینی، رده بندی داده‌ها نشان می‌دهند که زلنسکی از ماه ژوئیه شروع به از دست دادن اعتماد شهروندان کشورش کرد.

همچنین در این نظرسنجی مشخص شد نه زلنسکی و نه زالوژنی در یک رقابت فرضی انتخاباتی برای کسب ریاست جمهوری نمی‌توانند در دور نخست به پیروزی برسند و زلنسکی 47.4 درصد و زالوژنی 30.7 درصد رای کسب‌ می‌کند. در صورت رقابت فرضی آنها در دور دوم میزان آرا تقریبا به صورت مساوی بین آنها تقسیم شده و 42 درصد به زلنسکی و 40 درصد به زالوژنی رای می‌دهند.

اخیرا گزارش‌هایی در رسانه‌ها در مورد وجود یک رقابت داخلی فزاینده بین رهبران سیاسی و نظامی اوکراین منتشر شد. نشریه «اکونومیست» گزارش داد که روابط میان زلنسکی و زالوژنی بر سر ارزیابی آنها از ضدحمله و عملکرد جنگی ارتش اوکراین به طرزی «وحشتناک» بد شده است.

فرمانده کل ارتش اوکراین در مصاحبه‌ای با نشریه اکونومیست در اوایل ماه جاری میلادی بیان داشت، وضعیت در میدان جنگ در اوکراین وارد «بن‌بست» شده اما زلنسکی با این ارزیابی مخالفت کرد.

 رهبران سیاسی اوکراین وجود نزاع بین رئیس جمهور و فرمانده ارتش این کشور را رد می‌کنند. «روسلان استفانچوک»، رئیس پارلمان اوکراین در مصاحبه‌ اخیرش با نشریه «پلتیکو» گفت: «بین رهبران سیاسی و نظامی اوکراین هرگز تنشی وجود نداشته است و گزارش ها در این خصوص شایعه هستند.»

انتخابات ریاست جمهوری بعدی اوکراین برای تاریخ مارس 2024 برنامه‌ریزی شده است. طبق قوانین اوکراین برگزاری انتخابات در این کشور تحت حکومت نظامی فعلی غیرممکن است. زلنسکی اخیرا گفت، برای برگزاری انتخابات آماده است اما اکثریت اوکراینی‌ها با آن مخالفند.

رهبران روسیه بارها از شکست ضد حمله اوکراین و تلفات چشمگیر ارتش این کشور در این ضد حمله سخن گفته‌اند.

«سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد، ارتش اوکراین در ضدحمله تابستانی خود بیش از 125000 تن از سربازان و 16000 واحد از تجهیزاتش را از دست داده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1591867

مهمترین اخبار ایران و جهان: