نیوز سیتی!
20 مهر 1402 - 00:22

کرملین: نارضایتی غرب از زلنسکی افزایش پیدا خواهد کرد

سخنگوی کرملین در مصاحبه‌ای گفت، رئیس جمهور اوکراین با اصرار بر ادامه رویکرد طلبکارانه خود همه متحدانش در اروپا و ایالات متحده آمریکا را عصبی کرده و وضعیت چالش‌برانگیزی برای خود به وجود آورده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین تاکید کرد، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین با تلف کردن بودجه‌های متحدان غربی خود به بهانه جنگ با روسیه، همه را در اروپا و آمریکا عصبی کرده است.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، سخنگوی کرملین در مصاحبه با یک برنامه تلویزیون روسیه تصریح کرد:‌ « زلنسکی وضعیت را برای خودش نسبتا سخت کرده است. اول از همه اینکه او شروع به عصبی کردن متحدانش کرده است. او حالا دارد همه را هم در آمریکا و هم در اروپا آزار می‌دهد.»

سخنگوی کرملین بیان داشت:‌ «مقامات آنها از خودشان می‌پرسند، حالا که اوکراین بیشتر از هر کشور دیگری در جهان به فاسد بودن شهرت پیدا کرده، این مرد دارد پولهای ما را خرج چه چیزی می‌کند؟»

پسکوف در ادامه این مصاحبه نتیجه‌گیری کرد:‌ «مطمئنا هیچ کدام از غربی‌ها این وضعیت را دوست ندارند و نارضایتی آنها از زلنسکی افزایش پیدا خواهد کرد. رئیس جمهور اوکراین این موضوع را احساس می‌کند و کنترل اوضاع دارد از دستش خارج می‌شود.»

سخنگوی کرملین افزود: «او هنوز هم حریص است و حالا می‌پرسد چطور ممکن است که متحدانش تسلیحاتی که به او وعده دادند را به اسرائیل بدهند؟»

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: «به همین دلیل است که دیگر وضعیت برای او دیگر چندان مثل قبل راحت نیست.  آنها مثل یک بچه لوس به این که دیگران آنها را راهنمایی کنند عادت کرده‌اند. ما منتظر مانده تا ببینیم از اینجا به بعد وضعیت چطور پیش خواهد رفت.»

رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای ابراز نگرانی کرد، توجه غرب به درگیری نظامی در اوکراین به دلیل وخامت اوضاع در اراضی اشغالی تضعیف شود. او در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانس 2 گفت: «توجه جامعه جهانی به اوکراین در سایه وخامت اوضاع در اسرائیل ممکن است کاهش یابد. اگر کمک به کی‌یف قطع شود، زمان به نفع روسیه خواهد شد.»

زلنسکی یادآور شد، این وضعیت عواقبی خواهد داشت، ولی توضیحی در این باره نداد. وی در عین حال برای ادامه حمایت ایالات متحده از کشورش ابراز امیدواری کرد.

روز گذشته شبکه ان.بی.سی آمریکا گزارش داد که واشنگتن در حال بررسی کمک همزمان به رژیم صهیونیستی و اوکراین در یک لایحه است. تصمیم برای ارائه  این کمک توسط کنگره اتخاذ خواهد شد.

این شبکه همچنین به نقل از یک مقام دولت بایدن گفت که برخی از قانونگذاران مخالف تخصیص بودجه اضافی برای کی‌یف هستند.

پیش از این لری جانسون، مأمور سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفته بود که زلنسکی بشدت نگران از دست دادن حمایت نظامی غرب به دلیل درگیری بین فلسطین و رژیم صهیونیستی است. وی یادآور شد که  طی چند روز اخیر هم کشورهای غربی توجه خود را از اوکراین به سمت رژیم صهیونیستی معطوف کرده و این مسئله در اخبار رسانه‌ها کاملاً مشخص است.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1535667

مهمترین اخبار ایران و جهان: