نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 17:20

تامین آب آشامیدنی برای ۲۰ شهر با تنش آبی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب فارس گفت: اقدامات برای تامین آب آشامیدنی سالم در ۲۰ شهر که دارای تنش آبی هستند در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، صادق پور گفت: شهر‌های کازرون، فیروز آباد، فسا، زرین دشت و داراب دچار تنش بیشتری در تامین آب شده اند و اعتباری ویژه برای تامین آب در این شهرستان‌ها تامین شده است.

صادق پور با بیان اینکه۴۰ حلقه چاه آب در این شهرستان‌ها باید ساخته شود گفت: حفر این چاه‌ها حدود ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس درباره تأمین اعتبار برای طرح‌های آب و فاضلاب گفت: علاوه بر منابع اعتباری قانون بودجه سالانه، تأمین منابع از سایر ظرفیت‌های قانونی را در دستور کار داریم.

صادق پور افزود: از جمله ۹۵ میلیارد تومان برای تاسیسات فاضلاب اقلید از بانک صادرات در مرحله عقد تفاهم نامه هستیم. ۱۰۰ میلیارد تومان به منظور تکمیل تاسیسات فاضلاب شهر جهرم در مرحله تعیین شعبه است. اعتباری برابر با ۶۰ میلیارد تومان برای ایجاد تاسیسات فاضلاب کازرون در مرحله اخذ ضمانت نامه است و ۶۰ میلیارد تومان از بانک رفاه برای آبرسانی به روستا‌های جهرم مراحل اخذ مجوز را طی می‌کند.

مدیرعامل آبفای فارس درباره اقدام‌های پیشگیرانه در شهر‌ها و روستا‌هایی که در معرض تنش آبی هستند هم گفت: در ۵ شهر و حدود ۲۰ روستا در شهرستان‌های کازرون، فیروزآباد، فسا، زرین دشت و داراب در مدت ۲ ماه گذشته اقدام به حفر و تجهیز ۱۰ حلقه چاه، کف شکنی ۴ حلقه و برق رسانی و تجهیز ۴۰ حلقه چاه و چشمه اقدام شده است.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 961123

مهمترین اخبار ایران و جهان: