نیوز سیتی!
13 بهمن 1401 - 11:38

همزمان با دهه فجر۴۹پروژه در شهرستان پارسیان به بهره برداری می رسد

پارسیان - معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری پارسیان گفت: گفت: در دهه فجر در شهرستان پارسیان 49 طرح قابل افتتاح و کلنگ زنی است که مجموع اعتبارات این پروژه ها 754 میلیارد ریال است.

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم رحیمی اظهار داشت: این پروژه ها در حوزه های انرژی، آموزش، بهداشت و درمان، تربیت بدنی، حمل و نقل، صنعت و معدن، گردشگری، کشاورزی، مسکن و، عمران شهر و روستا است.

وی افزود: جمعاً ۴۹ پروژه شامل ۴۵پ روژه افتتاح و بهره‌برداری خواهیم داشت که سهم منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر انرژی بر ۸ و سهم شهرستان ۳۷ پروژه است. ضمن اینکه ۴ پروژه کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی را خواهیم داشت که در آن ۳ پروژه سهم انرژی بر و ۱ پروژه سهم شهرستان است.

وی تاکید کرد: سهم منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان بیش از ۴۴۰ میلیارد تومان (به علاوه ۱۱ میلیون یورو) و سهم شهرستان بیش از ۳۱۳ میلیارد تومان می باشد که تا مجموع افزایش چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته است.

وی افزود: ساماندهی کانال هدایت آب سد بردول با همکاری صنایع انرژی بر پارسیان از مهم ترین پروژه ها در دهه فجر امسال است که کمک زیادی به آرامش و رفع دغدغه مردم شریف شهرستان پارسیان و همچنین خود صنایع انرژی بر خواهد کرد.

وی یاد آور شد: با تکمیل این پروژه و بهره برداری از کانال هدایت آب سد بردول، ضمن جلوگیری از سرریز آب این سد و ساماندهی به وضعیت روان آب ها در مناطق مشرف به شهرستان پارسیان، از بروز خسارات ناشی از ایجاد سیلاب و آبگرفتگی حاصل از بارش نزولات آسمانی تا حد زیادی جلوگیری خواهد شد.

رحیمی تصریح کرد: برنامه‌های دهه فجر باید با رویکرد خدمت به مردم و بیان دستاوردهای انقلاب باشد و در این راستا باید نشاط و امیدآفرینی را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در ایام الله دهه مبارک فجر کمیته‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی و آموزشی در نظر گرفته شده و برنامه‌های مختلفی در این ایام اجرایی می‌شود.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی شهرستان پارسیان عنوان کرد: همه تلاش ما اجرای برنامه‌ها با محوریت مردم است و مردمی بودن برنامه‌ها باید در دستور کار همه کمیته‌ها باشد.

وی بیان داشت: افتتاح و بهره‌برداری از ۸ پروژه و آغاز عملیات اجرایی ۳ پروژه دیگر توسط منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر گام بزرگی در زمینه توسعه منطقه ویژه و ایجاد انگیزه برای استقرار دیگر صنایع در آن خواهد بود و بدون تردید توسعه منطقه ویژه اقتصادی پارسیان شتاب خواهد گرفت.

رحیمی با تاکید بر حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن پیوند دوباره مردم با انقلاب و رهبری و شهداست و مردم با حضور حماسی خود بار دیگر پیوند ناگسستنی خود با انقلاب و نظام را به نمایش خواهند گذاشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1014567

مهمترین اخبار ایران و جهان: