نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 14:53

بسته خبری پلیس/ از کشف تریاک در معده افراد یک خانواده تا دستگیری اخاذ مأمورنما در یزد

فرمانده انتظامی استان یزد حفظ امنیت عمومی جامعه را خط قرمز پلیس دانست و گفت:‌ مشارکت مردم با پلیس از جمله موثرترین راهکارهای برقرار امنیت عمومی و دستگیری متجاوزین به حریم خصوصی است.

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، سردار عباسعلی بهدانی فرد در جمع برخی خبرنگاران حاضر شد و با بیان این‌که پلیس با تمام ظرفیت درخدمت مردم است، اظهار کرد:‌ خوشبختانه با همکاری اقشار مختلف در سطح استان یزد دستاوردهای خوبی در حوزه نظم و امنیت عمومی بدست آمده است.

وی افزایش احساس امنیت را از جمله اولویت‌های اجرایی و برنامه‌ریزی پلیس دانست و افزود:‌ وضعیت نظم عمومی در استان یزد شرایطی مطلوب دارد و استمرار این مهم در گرو همکاری همه جانبه مردم و پلیس است.

فرمانده انتظامی استان یزد حفظ امنیت عمومی جامعه را خط قرمز پلیس عنوان کرد و گفت:‌ مشارکت مردم با پلیس از جمله موثرترین راهکارهای برقرار امنیت عمومی و دستگیری متجاوزین به حریم خصوصی است.

کشف مواد مخدر از معده افراد یک خانواده

سرهنگ سعید زینلی، فرمانده انتظامی شهرستان یزد از دستگیری سه عضو خانواده ای که که یک کیلو۳۰۰گرم هروئین را در معده خود جاساز کرده بودند، خبر داد و اظهار کرد:‌ ماموران کلانتری ۱۱ شهید چمران با تلاش و انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی ۳ قاچاقچی مواد مخدر که در پوشش خانوادگی اقدام به جابجایی مواد از طریق بلع و انباری می‌کردند را شناسایی و دستگیر کردند.

وی با بیان این‌که ماموران پس از هماهنگی قضائی و در یک اقدام ضربتی متهمان را دستگیر کردند، افزود: در سونوگرافی انجام شده از معده این متهمان در یکی از مراکز درمانی، یک کیلو ۳۰۰گرم هروئین که به صورت بلع و انباری جاساز کرده بودند, کشف شد.

سرهنگ زینلی یادآور شد: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قضایی تحویل مراجع قضائی شدند.

دستگیری سارقان منزل با ۱۰ فقره سرقت در شهرستان اردکان

سرهنگ اکبر شفیعی، با اعلام این خبر، اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در شهرستان اردکان، دستگیری سارق و یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرارگرفت.

وی افزود: ماموران پس از بررسی سرقت های صورت گرفته و شباهت شگرد سارقان در تمامی سرقت‌ها، موفق شدند در این ارتباط پنج نفر را شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان پس از دستگیری در بازجویی های به عمل آمده با مشاهده مستندات پلیس لب به اعتراف گشوده و به ۱۰ فقره سرقت منزل از نقاط مختلف شهرستان اردکان اعتراف کردند.

سرهنگ شفیعی با اشاره متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند به شهروندان توصیه کرد: مراقبت‌های لازم در خصوص پیشگیری از سرقت را به عمل آورده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۱۰ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک در بافق

 سرهنگ شهرام طولابی نژاد در تشریح این خبر گفت: مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان بافق در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی بافق به یک دستگاه خودرو "ماکسیما" مشکوک و به راننده خودرو دستور ایست دادند.

وی ادامه داد: راننده با مشاهده مأموران از محل متواری شد که در حین فرار راننده خودرو یک بسته را از خودرو به بیرون پرتاب کرد که مأموران پلیس با شلیک تیرهوایی در نهایت خودرو را متوقف کردند.

طولابی نژاد با بیان این‌که راننده با استفاده از تاریکی شب از محل متواری شد گفت: مأموران در بازرسی از بسته بر جای مانده از سوداگر مرگ ۱۰ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک کشف کردند.

فرمانده انتظامی بافق با اشاره به ادامه دار بودن تلاش‌ها در جهت دستگیری متهم خاطرنشان کرد: اقدامات قاچاقچیان در این شهرستان به هیچ وجه از چشمان تیزبین پلیس دور نخواهد ماند.

دستگیری یک اخاذ مأمورنما در یزد

سرگرد احمد زارع گفت: در پی بروز یک فقره اخاذی در سطح حوزه استحفاظی یزد پرونده ای در این رابطه تشکیل و رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ قائم قرار گرفت.

وی با بیان این‌که ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده متهم را در خیابان امام شناسائی کردند، افزود: ماموران با هماهنگی قضائی و با زیر نظر قرار دادن نامحسوس متهم،او را در عملیاتی غافلگیرانه هنگامی که در حال اخاذی از یکی از شهروندان بود دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

سرگرد زارع با اشاره به این‌که متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد بیان داشت: شهروندان در صورت هرگونه موارد مشکوک سریعا موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

منبع: فارس
شناسه خبر: 947767

مهمترین اخبار ایران و جهان: