نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 19:16

اخلاص شهید سلیمانی او را محبوب دل‌های مردم کرد

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: اخلاص شهید سلیمانی باعث شد تا نه تنها در جغرافیای ایران بلکه محبوب دل‌های همه سربازان و مردم آزاده دنیا قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی بعد از ظهر یکشنبه در همایش بزرگداشت نهم دی ماه و شهادت سردار شهید سلیمانی در فرماندهی انتظامی شهرستان گناوه با تقدیر از زحمات و تلاش‌های نیروهای فراجا اظهار داشت: نیروهای فراجا در سه ماه گذشته حوادث کشور بسیار خوب عمل کرده‌اند و در حراست و پاسداری اسلام و انقلاب و امنیت کشور شهدای گرانقدری نیز تقدیم و تعدادی به درجه جانبازی نائل شدند.

امام جمعه گناوه افزود: دشمنان که همواره درصدد ضربه به نظام اسلامی هستند در چند ماه اخیر، با راه انداختن یک جنگ ترکیبی و هیبریدی که از مدت‌ها پیش بر علیه کشور و نظام اسلامی برنامه ریزی کرده بودند، دست به اغتشاشاتی زندند اما نقشه‌های آنها با هدایت‌های و رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب و بصیرت مردم خنثی شد.

وی گفت: دشمنان قرار بود نقشه‌های خود را در آبان ماه عملی کند که با فوت یک خانم زودتر این نقشه را عملی کردند و خوشبختانه ما با مماشات و رأفت اسلامی توانستیم از این جنگ احزاب به خوبی عبور کنیم اگر چه شهدای گرانقدری در این راه دادیم.

وی ادامه داد: اینگونه گونه اقدامات دشمنان علیه نظام و انقلاب اسلامی برای اولین بار نیست بلکه آنها همواره دست به این اقدامات و دشمنی می‌زنند و لذا ما باید دشمن شناس باشیم و در دام دشمن قرار نگیریم و کارهای دشمن را پیش نبریم.

وی اضافه کرد: در حوادث اخیر در کشور نیز در حالی که ملت در شدیدترین تحریم‌ها و فشارهای مختلف اقتصادی و روانی بودند و هستند اما بار دیگر صف خود را از صف اغتشاشگران جدا کردند و با دشمنان همراهی نکردند و نشان دادند که همواره پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

امام جمعه گناوه با گرامیداشت هفته بصیرت یادآور شد: ۹ دی روز بسیار مهم و ارزشمندی است و پیام‌هایی در ابعاد مختلفی برای همه داشته است.

وی یادآور شد: فتنه گران و دشمنان در جریان فتنه ۸۸، هشت ماه به بهانه تقلب در انتخابات یک موج را در کشور ایجاد کردند و به کشور آسیب زدند که اگر درایت رهبری و بصیرت مردم نبود انقلاب اسلامی آسیب می‌دید.

وی ادامه داد: کارشناسان و مسئولین باید روشنگری کنند و آنچه لازم بوده را با دقت بیان کنند و به جهاد تبیین بپردازند.

وی با گرامیداشت سالگرد شهادت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: چطور می‌شود که یک فرد نظامی آنچنان محبوب می‌شود که بیش از ۲۰ میلیون نفر در ۲ کشور در تشییع جنازه ایشان شرکت کردند.

حجت الاسلام رکنی حسینی رمز محبوبیت شهید سلیمانی اخلاص، ایمان و توکل به خدا و اهل بیت (ع) بود که توانست با این سلاح در مقابل دشمنان و جنگ‌های نیابتی در منطقه بایستد و نقشه‌های آنها را خنثی کند.

وی افزود: اخلاص شهید سلیمانی باعث شد تا نه تنها در ایران و جغرافیای ایران بلکه محبوب دل‌های همه سربازان و مردم آزاده دنیا قرار گیرد.

رکنی حسینی بیان کرد: خط قرمز شهید حاج قاسم سلیمانی پیروی و تعهد به ولایت بود و این ویژگی از بارزترین ویژگی‌های برجسته آن شهید والامقام است.

وی اضافه کرد: امنیت کشور ما و همه کشورهای اطراف و حتی جهان مدیون ایشان است که برای همیشه داعش را سرنگون کرد و عمر خود را وقف امنیت حرم ائمه اطهار (ع) قرار داد و به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت نائل آمد.

امام جمعه گناوه افزود: امروز مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی که نشأت گرفته از اسلام و امام راحل و رهبر معظم انقلاب است باید در جامعه ترویج و نهادینه شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 948423

مهمترین اخبار ایران و جهان: