نیوز سیتی!
28 دی 1401 - 21:47

اجرای آزمایشی طرح جبرانی پنج‌شنبه‌ها در برخی مدارس شهرستان‌های استان تهران/ کلاس‌های جبرانی اجباری نیست

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: به منظور جبران کیفیت آموزشی، در مدارس برخی از مناطق به صورت نمونه، طرح جبرانی پنجشنبه‌ها به صورت اختیاری اجرا می‌شود.

مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در حاشیه اختتامیه دوره «راه مربی» ویژه مربیان و معاونین پرورشی شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دماوند اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران جریان دارد، موضوع توانمندسازی ارکان درگیر در فرآیند آموزش و تربیت در همه سطوح استان از جمله معلمان و مربیان پرورشی است.

وی افزود: در این دوره، میزبان مربیان و معاونین پرورشی مدارس شهرستان‌های استان تهران هستیم و تاکنون چند دوره برگزار شده و در این دوره‌ها، مربیان با شرایط روز، بازی‌های جدید و روش‌های اجرای فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی متناسب با نیاز جامعه آشنا می‌شوند که امیدواریم این اتفاق بتواند کمک کند تا مربیان پرورشی در رسالت تربیتی خود بیش از گذشته موفق باشند.

 مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در ادامه با اشاره تعطیلی‌های مکرر مدارس افزود: متأسفانه در شهرستان‌های استان تهران با موضوع تعطیلی‌های مکرر آموزش‌های حضوری مواجه هستیم، البته از ظرفیت پیام‌رسان شاد جهت برگزاری آموزش غیرحضوری استفاده می‌کنیم، اما می‌دانیم که آموزش‌های حضوری هیچ‌گاه با جایگزینی آموزش‌های مجازی جبران نمی‌شود.

بهرامی با بیان آنکه تلاش داریم تا کیفیت آموزشی و پرورشی جبران شود، تصریح کرد: در این زمینه، جلسات کارشناسی متعددی را داشتیم و یکی از ظرفیت‌هایی که اکنون در دست بررسی بوده، استفاده از ظرفیت پنج‌شنبه‌ها و زمان‌های خارج از نوبت آموزش رسمی است.

وی ادامه داد: تحقق و اجرای این موضوع با توجه به بحث مدرسه محوری سند تحول بنیادین در اختیار شورای مدارس قرار می‌گیرد تا در درس‌هایی که جهت برگزاری کلاس‌های جبرانی احساس نیاز می‌کنند، اجازه آن را از شورای آموزش و پرورش اخذ کنیم تا آن‌ها بتوانند در بازه‌هایی که مدرسه فعالیت رسمی ندارد، برای جبران این افت کیفیت آموزشی برنامه‌‌ریزی داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: اکنون با مصوبه شورای آموزش و پرورش استان تهران، قرار شد که در مدارس برخی از مناطق به صورت نمونه این ظرفیت را فعال کنیم و نتیجه آن مورد بررسی قرار گیرد و سپس بتوانیم به کل استان تعمیم دهیم.

بهزامی تاکید کرد: اجبار یا تحکمی برای اجرای این طرح وجود ندارد و عملی شدن آن در اختیار شورای مدرسه قرار دارد و با هماهنگی مدیر مدرسه، نماینده دبیران و نماینده اولیا که در شورای مدرسه نقش دارند، برای درس‌هایی که صلاح بدانند، کلاس‌های جبرانی برگزار می‌شود.

پایان پیام/۶۷۰۱۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 985467

مهمترین اخبار ایران و جهان: