نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 13:09

ممنوعیت فعالیت آموزشگاه‌هایی که در راستای سند تحول اقدام نمی کنند

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: اجازه فعالیت به اندک آموزشگاه‌هایی که متناسب با سیاست وزارت آموزش و پرورش و در راستای سند تحول بنیادین حرکت نمی‌کنند، داده نخواهد شد.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر با مؤسسان آزمون‌گر مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی به عنوان بزرگترین و مهم‌ترین دستگاه در نظام جمهوری اسلامی ایفای نقش می‌کند. اهمیت این تربیت در تمام اسناد بالادستی به ویژه بیانیه دوم گام انقلاب اسلامی تشریح شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: موضوع نیروی انسانی در مجموعه‌ای به نام آموزش و پرورش از اهمیت بسزایی برخوردار است، بخشی از جریان آموزش و تربیت در مدارس شکل می‌گیرد و بخش دیگر به عنوان مکمل، در مراکز و آموزشگاه‌ها صورت می‌پذیرد. به همین منظور آموزشگاه‌ها متناسب با اهداف آموزش و پرورش باید برنامه‌ریزی داشته باشند.

محمودزاده بیان کرد: کار ما در نظام تعلیم و تربیت، کمک به توانمندسازی نیروی انسانی و تحقق اهداف تربیت دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی است.

 رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: نظام آموزش و پرورش مسؤولیت عظیم باروری و شکوفایی استعدادها و توانایی نسل کنونی و آتی جامعه را برای نیل به توسعه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را به عهده دارد، لذا باید هم اندیشی کنیم که چه اقداماتی در نظام تعلیم و تربیت و در مراکز و آموزشگاه‌ها انجام دهیم.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش امر حاکمیتی است و واگذاری آن به غیر، ممنوع است. فعالیت‌هایی که در مدارس و مراکز غیردولتی انجام می‌شود، اجرای سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش است که در نتیجه آن، اعطای مجوز فضای آموزشی، بستری مناسب برای فعالیت‌های مالی و اقتصادی مؤسسان نیز فراهم شده است و طبیعتا باید قدردان و قدرشناس آن باشند.

وی ادامه داد: باید با اقدامات خود بتوانیم به جریان علمی و تربیتی کشور کمک کنیم تا دانش‌آموز تربیت شده متعهد به اخلاق اسلامی ما، بتواند در راستای ارتقا و جهش علمی کشور، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری گام بردارد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی افزود: با کمک به جریان علمی کشور و با داشتن دانش‌آموز دارای هویت علمی و مذهبی، که از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان است، بیشتر از همیشه زمینه ساز پیشرفت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی در سطح بین الملل را فراهم آوریم.

وی بیان کرد: نگاه به مسائل تربیتی و اعتقادی همچنین حفظ دستاوردهای اسلام و انقلاب جز اولویت‌‌های دولت است، لذا تربیت دانش‌آموز باید برای تداوم انقلاب باشد و دستاوردهای خود را به آیندگان انتقال دهد.

محمودزاده اشاره کرد: باید استانداردهای مناسبی برای برگزاری آزمون‌های خود داشته باشیم برای داشتن محتوای بومی متناسب با زیست بوم جلسات مختلفی برگزار کردیم تا بتوانیم یک الگو و مدل تولید محتوایی ارائه دهیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی افزود: مدارس ما گفت‌وگوی بین نسلی را در بین دانش‌آموزان ترویج دهند. همچنین آزمون‌های مراکز و آموزشگاه‌ها باید به تقویت جریان علمی کشور و قدرت دانش‌آموزان در حوزه علمی کمک کند.

وی اظهار کرد: انتظار داریم در تعاملی دو سویه اهدافمان محقق شود و براساس قانون و تأکید بر ارتقای توسعه نیروی انسانی و تحقق عدالت اجتماعی در شاخص‌های علمی، آموزشی و تربیتی، دانش‌آموزی که در این مراکز آموزش می‌بیند در تراز انقلاب اسلامی تربیت شود و حرکت کند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تأکید کرد: باید نظارت دقیق به محتواهای آزمون‌ها و سؤالات طراحی شده داشته باشیم و یک گروه کاری برای این موضوع قرار دهیم تا این امر به خوبی ساماندهی شود.

محمودزاده گفت: نیروی انسانی مشغول در مراکز و آموزشگاه‌ها باید صاحب صلاحیت باشند به دنبال چاره‌چویی برای این امر هستیم. این صلاحیت براساس مؤلفه‌هایی صورت می‌گیرد تا آزمون‌گرها، طراحان سؤال و مدرس‌ها به خوبی انتخاب شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: در مراکز آموزشی و پرورشی، ضوابط و مقررات نباید نادیده گرفته شود، فضای محیط‌های آموزشی ما باید از نگاه مسائل تربیتی مطلوب باشند.

وی اظهار کرد: اجازه فعالیت به اندک آموزشگاه‌هایی که متناسب با سیاست وزارت آموزش و پرورش و در راستای سند تحول بنیادین حرکت نمی‌کنند، داده نخواهد شد.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 942067

مهمترین اخبار ایران و جهان: