نیوز سیتی!
27 دی 1401 - 20:52

۲۳۵۰ کنتور آب بر اثر برودت هوا در گلستان خسارت دیدند

گرگان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: از زمان آغاز برودت شدید دما در استان گلستان تاکنون دو هزار ۳۵۰ دستگاه کنتور آب مشترکان خسارت دیدند.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج حیدریان عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: به دلیل سرمای هوا و یخبندان هفته گذشته و کم توجهی تعدادی از مشترکان این شرکت در مناطق شهری و روستایی استان، دو هزار و ۳۵۰ فقره کنتور آب دچار خسارت شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان افزود: کنتورهای آسیب دیده بیشتر در روستاهای واقع در مناطق کوهستانی گلستان است که مأموران واحد حوادث شرکت آب و فاضلاب در ۱۴ شهرستان استان در حال تعمیر یا تعویض کنتورها هستند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با پیش بینی‌ها و تمهیدات انجام شده در شرایط کنونی، هیچ گونه مشکلی در شبکه آب شرب، مخازن و تأسیسات آبرسانی پیش نیامد و قطع آب مرتبط با این وضعیت در استان ایجاد نشد.

حیدریان با تاکید دوباره بر پوشاندن کنتورها و لوله‌های روباز ساختمان‌ها، درباره روش‌های رفع یخ زدگی، گفت: مشترکان می‌توانند مطابق اطلاع رسانی‌های این شرکت در صورت بروز یخ زدگی با حرارت غیرمستقیم و آب ولرم و همچنین با سشوار و کیسه آب گرم نسبت به رفع یخ زدگی اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان عنوان کرد: همچنین با توجه به پیش بینی گرم‌تر شدن هوا طی روزهای آینده و امکان ترکیدگی لوله‌ها و کنتورهای یخ زده، هر روز تأسیسات آب شرب، و حوضچه کنتور را بازدید کرده تا نشتی نداشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 983367

مهمترین اخبار ایران و جهان: