نیوز سیتی!
14 دی 1401 - 00:45

ساخت ۱۴ هزار مگاوات نیروگاه بزرگ و کوچک در نواحی صنعتی کشور

قزوین- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: با همکاری وزارت نیرو و برای رفع مشکل تأمین برق در کشور ساخت چهارده هزار مگاوات نیروگاه بزرگ و کوچک در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر علی رسولیان شامگاه سه شنبه در همایش ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین اظهار کرد: احداث شهرک‌های انرژی زمینه جذب سرمایه گذار در حوزه انرژی را فراهم خواهد کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به وجود مشکلات جدی در تأمین برق برای کشور، احداث نیروگاه‌های خورشیدی می‌تواند کمک خوبی برای تأمین برق مورد نیاز مردم و همچنین واحدهای صنعتی در کشور و استان قزوین باشد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه تأسیس نیروگاه خورشیدی و تجدید پذیر اقدام م مهمی در تأمین زیرساخت‌های صنعت در کشور محسوب می‌شود عنوان کرد: با همکاری وزارت نیرو و برای رفع مشکل تأمین برق در کشور ساخت چهارده هزار مگاوات نیروگاه بزرگ و کوچک در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های تأمین برق واحدهای صنعتی خود تأمینی برق است و این موضوع می‌تواند با راه اندازی نیروگاه‌های کوچک مقیاس محقق شود.

رسولیان افزود: استفاده از فضای مازاد در شهرک‌های صنعتی برای راه اندازی شهرک‌های انرژی یکی از مهمترین راههای تأمین انرژی واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی مشخص و حساس شده است.

این مسئول اضافه کرد: مجوزهای لازم برای راه اندازی شهرک‌های انرژی از سوی رئیس جمهور در سفرهای استانی صادر شده و استان قزوین می‌تواند با تحقق این امر به توسعه انرژی‌های پاک در کشور کمک قابل توجهی داشته باشد.

وی با بیان اینکه استان قزوین دارای فعالان اقتصادی بسیار خوبی است که می‌تواند سرمایه گذاری مناسبی در رابطه با شهرک‌های انرژی داشته باشند، تصریح کرد: قوانین مناسب و خوبی برای حمایت از واحدهای تولیدی و افرادی که به دنبال راه اندازی نیروگاه‌های تجدید پذیر هستند مصوب شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 953623

مهمترین اخبار ایران و جهان: