نیوز سیتی!
13 دی 1401 - 20:19

تولیدات دانش آموزی مرتبط با شهدا حمایت می شود

مشاور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این وزارت خانه از تولیدات برتر دانش آموزی در زمینه زندگی نامه و شخصیت شهدا با اعطای جوایز حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احمد مقیمی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی گناباد اظهار کرد:  این وزارت خانه از تولیدات برتر دانش آموزی در زمینه زندگی نامه و شخصیت شهدا با اعطای جوایز حمایت می کند.

مشاور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: باید با برگزاری دوره های آموزشی و تهیه فیلم توسط تلفن همراه و تدوین مطالب نوشتاری برای دانش آموزان زمینه ای فراهم شود که هر دانش آموز راجع به شخصیت و زندگی نامه یک شهید منطقه خود کلیپ تهیه نماید.

وی ضمن اعلام آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از تولیدات برتر با موضوع آثار و مفاخر شهرستانهای مختلف گفت: علامه بهلول گنابادی یک شخصیت مطرح در سطح ملی و حتی بین المللی است که می توان سرمنشاء تهیه تولیدات فاخر در شهرستان گناباد در کنار سایر مفاخر قرار گیرد.

مشاور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزایش سرمایه اجتماعی در بخشهای مختلف را رویکرد مهم سیاستهای این وزارتخانه ذکر کرد و اظهار داشت: از طریق افزایش تعامل با مردم و هنرمندان و شنیدن مسائل و مشکلات آنها سعی می شود اعتماد عمومی که به هر حال در جامعه خدشه دار شده است، بهبود یابد.

مقیمی اضافه کرد: مسائل و مشکلات ناشی از اغتشاشات اخیر در سطح کشور ثابت کرد که به دلیل سیاستهای غلط در زمینه های آموزشی و تبلیغی در حوزه مسائل فرهنگی ضعیف عمل کردیم و و دشمنان از رسانه های وابسته به خود برای ضربه زدن به هویت و شخصیت جوانان و نوجوانان حداکثر استفاده را کردند.

وی با اشاره به اینکه ۲ سال درگیر بیماری همه گیر کرونا بودیم ولی برای پسا کرونا خود را آماده نکرده بودیم، گفت: نوجوانان ، جوانان، دانش آموزان و دانشجویان در ۲ سال گذشته به دلیل افزایش ارتباط با فضای مجازی بسیار تحت تاثیر تبعات منفی این فضا قرار گرفتند و مسائلی مانند لذت و جذابیت و برخی منافع ناشی از کارهای تبلیغی باعث شده که شخصیت و هویت آنان به نوعی آمیخته با این بخش شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص استفاده از ظرفیتهای مختلف برای جهاد تبیین در جامعه و بهره گیری از پتانسیل دهه هشتادی ها و نودی ها برای تحقق تمدن سازی اسلامی را یادآور شد و افزود: باید مفاهیم جهاد تبیین و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را مبتنی بر فعالیتها و رویکردهایی که لذت و مفعت واقعی برای نوجوانان و جوانان ایجاد کند برای این قشر تبیین کرد.

وی بیان کرد: هدایا ادارات و سازمانها شهرستانهای در مناسبتهای مختلف باید از تولیدات بومی و صنایع دستی هنرمندان همان منطقه تهیه شود و این مساله علاوه بر حمایت از اشتغال و درآمدزایی هنرمندان آثار آنها را در سطح کشور بهتر معرفی می کند.

وی در خصوص نامگذاری روزی در تقویم سراسری به عنوان روز علامه بهلول گنابادی هم گفت: باید این مساله به عنوان یکی از مصوبه های شورای فرهنگ عمومی گناباد در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی مطرح و بعد از تایید استانی برای بررسی بیشتر به شورای مذکور در سطح ملی ارسال شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 953323

مهمترین اخبار ایران و جهان: