نیوز سیتی!
14 دی 1401 - 18:59

دستاوردهای علمی فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت(س) تشریح شد

معاون علمی فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در تشریح آخرین دستاوردهای این مجمع گفت: نمایشگاه انوار هدایت با 30 غرفه به منظور ارائه محتواهای تولیدی مرتبط با اهل‌بیت(ع) به 10 زبان مختلف، برپا شده و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام مهدی فرمانیان معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در نشست خبری که عصر امروز در سالن جلسات همایش‌های غدیر برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در سال ۱۳۶۹ شمسی به فرمان مقام معظم رهبری بر اساس دو هدف و سیاست‌ کلی تاسیس گردید؛ مهم‌ترین دلیل تاسیس نشر معارف اهل بیت در سراسر جهان و دومین موضوع بررسی ابعاد مختلف پیروان اهل بیت و گسترش آن در جهان است.

وی ادامه داد: در این راستا ابتدا یک مجمع عمومی شکل گرفت که در حال حاضر ۶۳۹ عضو داریم که هر ۴ سال یکبار این اعضا دور هم جمع می‌شوند و به مباحثی پیرامون نشر معارف اهل بیت و چالش‌های پیش رو می‌پردازند که این مجمع طی چهار سال باید مصوبات را پیگیری و عملیاتی کند.

معاون علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) تصریح کرد: مجمع جهانی اهل‌بیت معاونت‌های مختلفی دارد که معاونت بین‌الملل، علمی و فرهنگی از جمله آن‌هاست. معاونت علمی در ۴ حوزه پژوهش، آموزش، فضای مجازی و خدمات فرهنگی فعالیت دارد.

فرمانیان در ادامه خاطرنشان کرد: تا کنون ۲ هزار و ۵۹۲ جلد به ۵۸ زبان دنیا و بیش از یک میلیون نسخه کتاب برای نشر معارف اهل بیت(ع) در جهان از سوی مجمع جهانی اهل بیت توزیع شده است.

وی افرود: از سال ۱۳۹۸ که دبیرکل جدید از سوی مقام معظم رهبری معرفی شدند؛ تاکید رهبری بر این بود که در این مجمع تحولی ایجاد شود. لذا در این ۳ ساله راهبردهای ما به سوی تحول فعالیت‌هایمان رفت.

معاون علمی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: در دوره قبلی بیشتر تمرکزمان روی ترجمه منابع بود اما در دوره جدید فعالیت‌های‌مان را به سوی تالیف سوق داده‌ایم و در این راستا از نویسندگان خارجی استفاده کردیم.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) اذعان کرد: یکی از برنامه‌های ما در سیاست‌های جدید این است که فعالیت‌هایمان را از فضای فیزیکی به سوی فضای مجازی حرکت دهیم و بخش عمده فعالیت‌هایمان در فضای مجازی باشد.

فرمانیان در ادامه بیان کرد: نمایشگاه انوار هدایت یکی از فعالیت‌های ما در راستای تحول جدید در مجمع است؛ در این نمایشگاه به ۱۰ زبان دنیا محتواهای مختلف تولید شده و در ۳۰ غرفه به مخاطب ارائه می‌شود.

وی افزود: ما به‌دنبال این هستیم سال بعد از حضور موسسات بیشتری در این نمایشگاه استقبال کنیم و فعالیت‌هایمان را گسترش دهیم.

فرمانیان عنوان کرد: نمایشگاه انوار هدایت از ۱۰ دی‌ماه به مناسبت سالروز تاسیس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) آغاز شده و تا فردا ۱۵ دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/۷۸۰۳۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 955423

مهمترین اخبار ایران و جهان: